|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån som kör med deras 4 pucks här ...trögtrampat eller ??? va är det för diameter 325 E36 , hur många splines samt vilken diam på axeln....? tacksam för hjälp ?? mvh/Tretjufemman | |
|
Jag kör inte med den men.... Det blir ingen skilnad i hårdhet om du byter lamell. Det är bara om du byter tryckplattan som du kan få en skilnad i hårdhet. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| nån som vet var man kan köpa en billig sporttryckplatta till ovan bil??? | |
|
Spring in på tex. Mekonomen, Bildelen eller liknande. Dom har sporttryckplattor till din bil, sen om dom är billiga eller ej det får du själv avgöra. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| På Mekonomen kostar Sachs Sporttryckplattan 3100kr. | |
svintoleffe |
Kolla på bildelsimporten, kan nog vara lite billigare |
| ja bildelsimporten va lite billigare....finns de fler att kolla hos..fast dom va dyrare än dalhems på lamellen... | |
|
Tjenare. Säg till för vad du bestämmer dig. Är också ute efter en ny koppling... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| okej bumper ....din koppling ska visst va slut hörde jag.. du hade väl nå paj på lådan på den där ACS3: an eller har du fått ordning på det.... | |
|
Jepps, kopplingen är slut. Ska i med en riktig koppling som räcker ifall man bestämmer sig för överladdning sen. ;) Njae, lådan är inte trasig. Det är bussningarna som är slut. Har beställt nya för 500:- hos BMW. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Passar kopplingen från e34 M5 till era lådor? M5 kopplingen är 240mm. He de // Bengan Länk |
|
|
Tjenare igen. Nån som vet vad Sachs sporttryckplatta pallar för som finns på Mekonomen? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tror den pallar för 680nm... He de // Bengan Länk |
|
|
Mekonomen tar 2600:- för Sachs sporttryckplatta. Men de garanterade bara 380 Nm, men enligt andra så pallar de bra mkt mer. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
bumper Vilket artikel nummer var det? Jag ringde dit och då skulle dom ha 3100 för tryckplattan. Sachs Sport ska det vara: Artikel nummer: 30 82 999 618 |
|
|
JohnJohn1: Har kollat detta nu. Sachs Sport: 30 82 999 618 är för BMW 325 86-91. Klarar 455 Nm. 30 82 999 731 är för BMW 325 91-95. Klarar 380 Nm. Stället har bytt från Mekonomen til Meka nu, och det kan vara anledningen till att de har bättre pris på dessa nu. Priset är strax under 2600:-. Samma pris för båda. Det är samma storlek för båda två, dvs 228 mm. Till min fråga: Vilken av dessa har ni andra beställt till era 325 E36:or? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| jag kör med 4 puckars dalhems med org. tryckplatta på min e30 t-konverterad 325.. har runt 350hk och den har aldrig slirat än iallafall | |
|
Jag kör med M50 motor,m20 svänghjul,m20 lamell,m20 tryckplatta (30 82 999 618 ) och M3 ZF låda. Allt passar ihop perfekt |
|
|
JohnJohn1: Varför m20? Fick du modifiera mkt för att få M3 motorn (3.0?) att passa? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
För att m20 svänghjul väger ca 4,5kg mindre än ett m20 svänghjul. Inget behövs modifieras. |
|
|
Tjenare. Menade så klart lådan. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.