AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
697

ZKW eller Bosch strålkastarglas?

Jag har en M3 -95 Coupé med ZKW strålkastarglas, enl. ETK ska det vara Bosch glas.
Är det någon som vet om det skiljer någonting passform/infästning mellan dessa modeller?
Går det att sätta Bosch stålkastarglas på de hållare som det idag sitter ZKW glas på?
Jag har nämligen beställt Bosch nu.

/Wille
Förmodligen får du inte på Bosch glaset på den reflektorn etc. som du har nu.

Eftersom glaset är ZKW så är resten av lyktan också det och det skiljer lite granna på infästning osv.

Så avbeställ de glasen och köp ZKW istället....

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
Passar inte som Mean Machine säger, det finns även Hella-glas på E36 M3:or, man måste alltså kolla vad man verkligen har monterat.
Tack,
Om man kollar i ETK'n brukar det kunna stå både Bosch och ZTW, i mitt fall stod endast Bosch. Det blev ju inte mindre förvirrat när jag pratade med BMW reservdelar som sa att det "borde" funka.
När jag kom in till BMW Solna pratade jag med en på reservdelar som var mycket säker på sin sak, så det blev ZKW.
Bra att ha ett forum att bolla såna här funderingar på.

Mvh
/Wille
tr
55
trkra
BMW M3 CAB -94
BMW 316 -90
i mitt fall var det skillnad även mellan ZKW glasen, min bil är tillverkad 94/06 och mellan 94/03 - 94/10 är det ett annorlunda ZKW glas dom kostade runt tusenlappen styck på BMW
Som trkra säger är det tillverkningsmånad (årsmodellen) + att man måste veta vilket glas man har. Tror att "brusplupparna" kom först då till -95:orna.
CBM3C:
Mycket riktigt, "plupparna" som sitter i överkant av glaset kom 95, tydligen både på Bosch och ZKW modellen. Det är sådana jag har på min.

/Wille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.