AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
333

E60 - Förväntningar på köregenskaper

or
725
oreo
323i -85
Det känns som fokus på nya 5-serien allt för länge har legat på utseendet. Personligen tycker jag den är snygg, men huvudanledningen till att jag kör BMW är att den är kul att köra och jag tycker att nya E60 verkar bra mycket mer spännande än E39. Den är lättare och borde väl då rimligen kännas spänstigare? Den aktiva styrningen skall bli spännande att prova, och personligen tror jag att det kan göra stor skillnad! Dynamic Drive verkar dyrt, men varför inte.... Om det är stor skillnad så kanske man vill ha det?!? Prova en bil med det vill man ju i alla fall! Aktiva ljus kan ju också bli något - kör mycket i mörker, så det kanske inte är helt fel? Som dieselvän så längtar jag efter 530d - 500 NM låter mumma. Personligen så tycker jag att Juli är allt för långt borta!!!!
Fr
1.143
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
I tyskland kostar det ca 33500:- för att få dynamic drive ( visserligen ingår servotronic mm men ändå!)
or
725
oreo
323i -85
Freude:

Enligt den prislista jag sett (Länk
) så verkar Dynamic Drive kosta ung 23000. Svindyrt - visst, men är det riktigt bra så...
Fr
1.143
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Visst kostar Dynamic Drive ca 23000:-, men då den inte går att få utan att dessutom köpa " Aktivlenkung" och "Servotronic" så smyger faktiskt kostnaden iväg för funktionen till drygt 33500:-. det verkar vidare som att de första bilarna inte går att få med HUD ( Head Up Display) då jag inte kan finna denna utrustning i prislistan. Denna funktion är ju ett måste för den som skall ha alltoch BMW har ju också slagit stort på trumman för denna funktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.