AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
400

Vad har jag, och vad ska man ha för ljud?

Mr
12
Mr.Lyth
318is Coupé -92
Jag är väldigt oerfaren när det gäller bygga ljud i bil och vad man ska ha och hur man drar kablage.

Vad sitter det orginal i en e36 coupé? (Det är 6 högatalare vet jag iaf. men hur stora vet jag inte heller). Någon som vet?

Och då är frågan vad ska man ha istället för att få bra ljud till liten penning.
Min stereo är hyfsad (Sony med 4x50W) så den behåller jag.

Men högtalare?
Funkar Gas Gas bra?
Eller ska man köpa MDS?
Kan man ha 6x9:or bak?

Jag ska inte ha baslåda iaf. (då flyttar tjejen=). Men jag vill ändå ha snärtig bas. Jag vill inte gå över 2000:- HELP ME!
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Sök på forumet så hittar du en hel del svar på dina funderingar.
X-
375
X-ray
325i -87
Gas funkar fint. för dom pengarna du vill lägga ut. köp dej ett steg, typ 1000kr klassen och nån liten 10 för en tusenlapp. Du får nog ingen "snärtig bas" utan en baslåda är jag rädd. skulle va om du bytte ut alla 6 orginalhögtalare mot MDS, då får du iaf bättre ljud än vad du har nu, och slipper köpa ett steg. oj oj oj nu märkte jag vad jag missa i din text. (läste inte så noga=)

6*9 får du ganska bra ljud med (de duger iaf) och du behöver inte heller där köpa Xkta saker. Köp dej ett par MDS 6*9, lr märket du vill ha och sätt i dom. de tror jag blir bra. de kostar inte mer än ett papp skulle jag gissa. (ingen höjdare själv=)

Lycka till

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.