|
|
|
|---|---|
|
Min fråga här kan väl klassas som "Dagens I-landsproblem" ungefär men för några veckor sedan så var jag på besök hos stan TOK-putsare (Micke ;-) och vi diskuterade plastlisterna som sitter på stötfångarna bl.a. På hans bil (som är en -93:a) sitter det helt släta, svarta lister men på min sitter det grå/svarta (dålig puts?) som är lite skrovliga i strukturen. Min är en -95:a och jag har PDC på min om det nu kan göra någon skillnad. Det är ju inget fel eller problem så, men jag är lite nyfiken på varför man ändrat en sådan sak. Är det någon som vet så dela gärna med er av kunskaperna. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk | |
| Jag har också upptäckt att det skiljer på listerna. På farsgubbens 525TDS Touring -96 (också PDC) så sitter det samma lister som på din Patrik (svarta, skrovliga) men på min 525i -90 sitter det svarta släta. Det verkar som om det kom "skrovliga" lister på en vissa årsmodell och framåt. | |
|
Strukturlister kom till 1994 årsmodell har jag för mig förrutom bilar med M-paket som behöll dom släta till slutet. Även på E36 byttes listerna mot struktur än klar försämring med tanke på hur lätt det fastnar vaxrester i strukturen men helt klart ett mycket litet problem i världen. Mvh Stephan |
|
|
Fler än en leverantör är ju det normala för bilindustrin men specifikationen/utseendet brukar ju vara lika. Det är ju dock några årsmodeller som skiljer bilarna åt. Mer intressant är att sidolisterna på vår 318 -88 åldras olika. Av sex sidolister är fem fortfarande i "nyskick" medans en har tappat sin lyster och blivit gråare. Vaxning/svärtning hjälper det tillfälligt men ej i längden. Samtliga lister är original sedan bilen var ny. Alltså måste listerna tillverkats enligt olika specifikationer varav ena uppfyller åldrandet sämre än de andra. (Det är dock långt till VW/Opel/Ford nivå). /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.