|
|
|
|---|---|
| Funderar på att låta montera en motorvärmare på min E46'a, är det någon som vet ungefär hur mycket detta skulle kosta hos en BMW-verkstad ? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är du händig så monterar du en DEFA värmare själv kostar inte mycker mera än 1200kr med intagskabel Det är enkelt,lämpligt är att du har bilen på en lyft. Ska däremot BMW göra detta så blir det tyvärr ganska många flera tusenlappar. De ville ha 5000 kr för att montera på min 528-96 som ex. Defas motorvärmare är en kontaktvärmare som sätts fast med en bult mot blocket, alltså inget vattenglötande som på den Calixvärmare som jag monterade som använde avtappningspluggen som fasthållningspunkt. Men då fanns det inga altenativ. ///MVH Hasso Länk |
|
Funkar blockvärmare lika bra som de som värmer vattnet direkt? Step on it! |
|
| Jag är allt annat än händig tyvärr men jag känner troligen folk som är kapabla till att montera den. Är DEFA värmaren i paritet med bmw's egna i övrigt, om man ser till effektiv uppvärming o.s.v. ? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMW tillverkar inte egna värmare utan säljer och monterar Defas... men prisbilden hos BMW har hittills varit ogynsamm i jämnförelse med övriga reservdelsfirmor. Ja det är ingen större skillnad vad jag märkt. ///MVH Hasso Länk |
| Okej, tackar jag för svaret ! Blir till att montera en sådan inför nästa vinter då. | |
|
5160kr skulle de ha på Carlsson Bil för att montera motorvärmaren samt grenledningssats på min 325-01 dvs. utan kupévärmaren.. grejerna kostar 2100 i inköp så jag ska nu ge mig på det själv, tar en sak i taget så ska det nog ordna sig till det bättre i slutänden. ;) |
|
|
5200 spänn fick jag betala på Borgs bil december 03 //Player |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.