|
|
|
|---|---|
Shogo |
Hej ! va ute och åkte lite igår och märkte att vid ca 5000rpm så rycker bilen till, den tappar kraft och vill inte varva mer. Under det går den precis som vanligt. märktes tydligast på 3:ans växel. Vad är troligast orsak ? soppabrist ?, tänddelar ? nått som e jättetrasigt ? Hade bilen nyligen inne för ventiljustering. innan den så har jag inte märkt några tendenser till detta. (kan dock ej säga om det hör ihop) |
|
Kan vara bensinpumpen som inte orkar ge rätt mängd soppa (igensatt filter?). Kan även vara tändstiften som är dåliga, då brukar det resultera i tändmissar vid högre var! (det behöver inte synas på stiften att de är dåliga!). Hur länge sedan är de de byttes? Kan iofs vara andra orsaker, men du kan börja där... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Shogo |
Skall ta och göra en storservice på bilen omgående. Vad har jag missat ? Tändkablar, Rotor, fördelare tändstift (någon speciellt typ som rekommenderas för 2.0l M20 ?) Motorolja (5W40 rekommenderades om jag förstod det rätt ?) Ventiljustering och byte av bromsolja e nyligen utfört. Är det någon större skillnad på tänddelar från mekonomen och BMW ? |
|
Soppafilter! (luft- och oljefilter givetvis!) Välj en syntetisk olja av god kvalitet. 5W40, verkar vara ett vettigt viskositetsområde! Många av de delar som Mekonomen säljer är samma som hos BMW. (dock inte alla!) Ofta är faktiskt BMW billigare än Mekonomen! Kolla priserna innan du handlar! NGK eller BOSCH brukar BMW rekommendera! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.