|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag var ute och körde med min 528 och helt plötsligt gick temperaturmätaren upp på det röda, det började lukta glykol i bilen och rök ur motorn. Jag stannade öppnade huven och det hade stänkt vatten över hela motorn. Jag undrar om ni tror det kan vara topplockspackningen eller något annat? | |
rsarits |
Kolla slangar och vattenpump, topplockspackningen går sällan sönder så det läcker ut i motorrummet Micke |
|
Fick exakt samma symptom fast lite värre tror jag på min första bil. Låg och körde lugna 70 km/h och helt plötsligt ser jag att det börjar bli dimmigt helt utan anledning, kollar i backspegeln och märker att det är helt vitt där. Tänker att "Nu är det nogfan generalras" dum som man är. Stannar bilen och det ryker bra mycket från alla skrymslen och vrår runt motorhuven. Stänger av motorn och lyfter på huven och det stiger en fruktansvärd massa vit rök och det luktar glykol. Det visar sig att det var en slang som börjat läcka en aning och det sprutar på grenröret. Bara att ringa en polare som kommer på 2 hinkar vatten så jag kan köra hem medels "Köra en kilometer, stanna och fylla på vatten, köra en kilometer, stanna och fylla på vatten". Bara att byta en slangklämma och bilen gick som en klocka igen. Så misströsta ej. Det låter som att du har råkat ut för samma sak och en slangklämma kostar ju nästan 10 spänn. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Tack för svaret. Jo det var en spricka i grenröret till kylarslangarna som sitter på motorblocket. Men jag så att det var någon svart dynga i kylarslangen. Tror ni det kan vara olja? och iså fall vad kan det bero på? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.