AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
300

Fälgar vad har ni att säga?

31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
Funderar på att köpa ett par fina och gryma fälgar till min Car! men vad ska man tänka på är min fråga till er som är erfarna när det gäller fäljar??????????...
tjena är det till din 318-97 som du ska köpa fälgarna till, om det är till den bilen så beror det på vad du tycker e snyggt, jag ska själv köpa fälgar till min bil och då vill jag ha 17 tum o 10 bredda bak, men då måste jag bredda ut skärmarna något lite, så vill du ha bredda fälgar så måste du komma ihåg att du måste bredda ut skärmarna och det kostar också, själv tycker jag att det är snyggt med bredda fälgar bak men andra inte så det är en smak sak, tänk också på att de fälgarna du köper om de har en kant som sticker ut lite från däcken, då måste du vara försiktig med de när du kör nära en trottuar kant, du kan skada de då.....nu har du lite o tänka på....lycka till...

Länk
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Annat att tänka på är de tänkta fälgarnas inpressningsdjup (ET) samt att du endast får ändra spårvidden 15 mm per axel. Det får ej heller ta i vid fullt rattutslag eller maximal nedfjädring.

mvh

MW-Guru
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
ops börjar redan bli osäker när jag hör allt detta...det jag tänkte var att jag skulle ha ettpa 17 tummare typ bra pris och att det inte behöver vara mer arbete en att bara byta ut och sätta ditt dem...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.