|
|
|
|---|---|
| vad kan vara fel? bromsarna ? men varför de vibrerar mer än vanligt undertomgång fattar jag ej. | |
Bimmer7er |
Hallo, Vibrerar ratten vid tomgång, stillastående?? /// Bimmer7er ______________ Länk |
| yes något. Har ej varit så innan, känns även i bilen. kommer ihåg då man hade bilen på o inte märkte att den var igång, nu däremot vibrerar det.. vet du va d kan vara? *orolig* Har snart insp2. hoppas det hjälper. | |
Scheckheft |
Hej, kan vara tomgångsventilen/tomgångsmotorn. Hur ligger varvtalet vid tomgång? Enklast att BMW gör en felsökning. Kan kolla TIS:en när jag kommer hem ikväll; får se vad den säger. Om inte någon annan här på forumet redan har "löst" ditt problem innan dess. /Scheckheft ______________ Länk |
| Hej! var hos bmw idag ska felsöka när jag har service. testa även en annan 728 hos dom den vibrerade liiiiiiite svagt.. inte som min dock. hur är era, det ska väl vibrera svagt svagt el ska det vara helt stilla? annars är deras oxå fel på hehe.. | |
Bimmer7er |
Hallo, va ute nyss å startade igång bilen, man känner ju att motorn är igång när man sitter i bilen och håller handen på ratten men "vibration" = Nej. Insp.II gör nog susen. Hur går det med fälgar och lackering? /// Bimmer7er ______________ Länk |
|
Hejsan! jaså.. :( hoppas att det löser sig efter inspektionen annars kommer ja börja oroa mig. Kan va motorn? Hårt körd innan kanske? men gjorde ju M test mm innan köp :/// Fälgar kommer idag faktiskt, lackering vet jag inte, det är inte jag som ska stå för kostnaden där så jag väntar fortf. på besked. Något bra ställe i sthlm o rekomendera? Snacka med bmwgroups plåtverkstad de skulle ha 7000kr för omlackering av huv och det går ej säljaren med på. Scheckheft: tomgångsventilen var sitter den? Är det nåt jag intebör kolla själv? varvtalet ligger som vanligt så jag fattar ej, vad kan hända om man kör bilen på höga varv (röda fältet) ? kan motorn ta skada snabbt? Kommer ihåg när jag lämnade bilen för omlackering så hade jag ca 10 liter bensin, sedan när jag hämtade den gick den på reserv plus att jag kände att bilen var annorlunda, trodde då att jag inbillade mig. |
|
| varvmätaren på 1500 i tomgång, ere normalt? det e ju ett streck vid typ 1200 ere så det ska va under tomgång?? | |
| Soki, Normal tomgång på de flesta motorer ska vara 750-800 rpm. (en V12:a går lite lägre). Så dina 1500 låter inte rätt. | |
| ajajaj bör jag låta bli att köra bilen? Vad kan d va för fel? kan d va tomgånsfiltret som Scheckheft säger? det kan aså va motorn d e fel på? *orolig* | |
Scheckheft |
Hej, tomgången ligger alldeles för högt, som powertoy skriver. Svårt att säga vad det kan vara, allt från taskiga tändstift, tomgångsmotor mm. Som jag sa; åk till BMW så får de göra en felsökning. För säkerhets skull. /Scheckheft ______________ Länk |
|
Ska undvika o köra bilen så tar jag det nästa vecka under service, hoppas att det inte är nåt alltför stort :( Tack för svaren allafall Mvh /soki |
|
| ahh fick besked idag, gnissel bak berodde på dålig integrallänk samt kulled, vibrationer hög hastighet dåliga bromsskivor/tryckstänger fram. Vibrationer under tomgång åtgärdat, minns ej vad som var felet men återkommer om det. *glad* :) men d kosta en slant. | |
Bimmer7er |
Soki: Grattis, då har du kommit ett steg närmare toppskick, bara resten kvar då :)) /// Bimmer7er ______________ Länk |
| tack tack idag blev man 25 laxar fattigare ..men får en bil som e känns 25 laxar bättre ;) | |
Bimmer7er |
Jo, laxarna flyger iväg rätt fort både till höger å vänster. Bara att försöka glömma och låtsas som det regnar :)) /// Bimmer7er ______________ Länk |
| haha så sant så sant | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.