|
|
|
|---|---|
bmw_turbo |
Jag har en 320i -86 på vilken det är pulsärventiler, nu har jag bytt motorn till en 320i -88 och på denna motor är det ju då lambda och kat. Kan jag besikta denna bil utan klagomål och skall jag i sådanna fall ha kat eller inte??? Mycket tacksam för svar BMW 320 E30 "Cartman Edition" -Liten, Fet & Ettrig |
|
Är dom snälla så låter dom dig åka igenom utan något gnäll då motorns avgasrening är bättre på den nyare motorn, men går dom efter regelboken så blir det nedslag på motortyp! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
cdabox |
Om man byter till en nyare motor som ger bättre värden på avgasen skall det väl inte vara några problem ? In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
nä tror inte det men det beror ju på vad det är för gubbe som besiktar icq:137785585 Team turbo addicts |
|
|
Hur det går eller inte går är ju naturligtvis svårt att svara på, men däremot inte hur det SKA gå om allt går rätt till. Motorn är ändrad i så stor grad att en registeringsbesiktning krävs, motorn är utbytt helt enkelt. Att genomföra registrerinsbesiktningen är inga problem i sig, men det medför ju vissa kostnader... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.