AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
803

missfärgning på m3-fälg

ondq
Har fått ordentligt fula missfärgningar på mina original m3 18tummare. Ter sig som svart oxid men jag vet inte säkert. Finns det någon som har varit med om liknande? och hur han man fixa problemet?

Är det verkligen magnesiumfälgar och är det i så fall därför?
ondq
Skulle gärna illustrera men har tyvärr ingen bild.
Jag lovar, det ser fööör taskigt ut...
några magnesiumfälgar är det nog inte.
Prova fälgtvätt, lackrengöring eller nått liknande å funkar inget så blir det väll fälgsyra som gäller.

Länk

Magnesium fälgar kör väl Porsche samt andra högprestige bilar med. Dina fälgar är som jag förstått det vanliga gjutna alu fälgar,
19" M3 Varianten är en smidd fälg och upplevs iaf av mig ha betydligt högre kvalite än 18" varianten.
Prova turtle fälg rengörning samt ljummet vatten, löser inte det ditt problem så får du gå på med svamp eller liknande.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Använd inget av ovanstående! Om det är orginal E46 M3 18" fälgen i "chrome shadow" så är den väldigt känslig mot olika fälg rengörings medel. Det är antagligen den svarta färgen under "chrome shadow" som börjar komma fram. Tyvärr kan detta hända om man använt något starkt rengörings medel.

/RS2
RS2: En god vän till mig som kör på orginal fälgar 18" m3, han har inga problem med detta trots upprepade behandlingar med turlte fälg tvätt, Dock betvivlar jag inte dina kunskaper utan ska be honom sluta använda detta för övrigt väldigt effektiva fälgrengörnigns medel.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
ondq
Ja det kan mycket väl vara svart färg som kommit fram.

RS2: Har numera en sopkorg full med fälgrengjörning. *flin*

Fixar nog inte att återställa skadan helt, men nu kommer det inte att bli värre i alla fall.

Tackar så mycket för hjälpen!
Om det är så att lacken har släppt lite så kan du ju köpa fälg färg från bmw och bättra på lite.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.