|
|
|
|---|---|
|
Min kompanjon är i sälen med sin 540 -99 och får inte upp värmen ordentligt, har någon en ide om det kan var något enkelt. Checkkontrolen har visat något om prufer samt inaktiv det är svårt att tyda då displayen är på vär att ge upp. han har försökt att ställa om till engelska men misslyckats... Mycke vill ha mer... | |
|
Vanligast är termostatproblem. Skaffa en rejäl kartongbit och sätt framför kylaren så går det bättre med värmen. En temporär lösning som funkar bra. Automat är bekvämt |
|
|
Kolla bara så inte tempen går upp för högt med kartongbiten på plats. Med lite snickeri kan man flytta kartongbiten så den täcker mer eller mindre av kylaren. Så ögonen på tempmätaren. //Erik// |
|
|
Jag ber om ursäkt för min halvtaskiga fråga jag menade inne i bilen....... Tempmätaren står rakt upp.... Mycke vill ha mer... |
|
|
Om han trycker på defrost så funkar det, men det blir kallt om fötterna... Mycke vill ha mer... |
|
| vet inte om det finns några likheter med E34:an, men jag fick samma fenomen efter en biltvätt förra vintern på min 535:a. Visade sig att ett spjäll som blandar in kall luft för att reglera temperaturen hade frusit fast i öppet läge. Efter några timmar i varmgarage fungerade allt som vanligt igen. | |
|
Hmmmm. finns det varmgarage i Sälen... ;-) Med vattenpumpsras...... |
|
|
Efter lite sökande på internet så ser jag att det finns en GDS-hall i sälens by, på sälenvägen 21, om det kan var till någon hjälp. Länk Magnus |
|
|
Tack för hjälpen men han har inga handskar med sig (för smutsen) kan inte vill inte får inte röra BMW med sina direktörsfingrar.... Med ny vattenpump snart... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.