|
|
|
|---|---|
|
Undrar vart övervarvnings skyddet sitter på en 325i -88? Hellre leva en dag som varg än 100 år som får! | |
|
Jag tror att det är i tändningsstyrningen till din motor. För du har Motronic skulle jag tro. Tråkigt men sant. //Erik// |
|
|
Ursäkta denna dumma fråga men vart sitter tändningsstyrningen då? Eller är det styrenheten du menar, den som sitter i hanskfacket? Hellre leva en dag som varg än 100 år som får! |
|
|
Japp, det är reglerat i databoxen som sitter i handskfacket. Går att plocka bort eller flytta vid omprogrammering/chippning. På M20 som hade L-Jetronic, alltså fram till 84 var varvstoppet av centrifugaltyp i fördelarlocket. Efter det är det i boxen. |
|
|
Oki, tackar för svaren men då är det inte det som är felet på min bil då :( Den vägrar att starta å jag har nästan kollat allt man kan kolla så det verkar som att någon kabel har gått av eller nå. Hellre leva en dag som varg än 100 år som får! |
|
|
PÅ min bil så sitter den i Rotorn, undrar vart eran sitter då??? Om du kollar på rotorn i fördelarn så så är det som en fjäder i mitten, med en platta, när den snurra tillräckligt fort så slår den till plattan mitt imot och då blir det som en kortis. Jag hade nämligen en 320 innan bytte nämligen inte roton till 323 rotorn så den slog till vid 4500varv i min. |
|
|
320 (323) Du har en motor med L-Jetronic, på dem sitter det en centrifugal historia i rotorn. Under 84 och till alla 85:or blev det LE-Jetronic, då gjordes en del om i styrboxen och i motorstyrningen. Så varvstoppet är reglerat av styrboxen, som alltså kopplar ifrån elektriskt. Det var alltså bara 2 år i E30 som M20 hade varstoppet i rotorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.