AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
392

M3 Försäkring, 6000 kr dyrare!

Agge
Det räcker inte med att jag betalar 28'/år i helförsäkring för min M3:a, nu höjer Trygg-Hansa premien till 34'/år.
Finns det inget sätt att få lite lägre premie?
Ska ringa och prata med dem imorgon.

MVH
//Agge
ring till LF, säkerligen bytydligt billigare
Herre Gud. Att du inte bytt till LF tidigare. Kommer säkerligen att kosta minst hälften per år.

/D

jag kollade upp på mig att försäkra din bil. Jag är 24 år och hos LF skulle de ha hutlösa 20000, men det är ju dock billigare än T-H
Mr Apex
Äntligen har bolagen insett BMW-bilarnas värde... Premierna var onödigt låga tidigare.

Mr Apex
Agge
Jag har ringt till alla stora bolag, IF, LF och Folksam.
If skulle ha 59'/år. Folksam 68', Bmw:s försäkring 60' och Länsförsäkringar 82'!!!. Så att LF är inte billigare i mitt fall :(
Men är det inte så att alla försäkringsbolag uppdaterar priserna under maj månad? TH skulle göra det iaf.
Ska iaf kolla runt en gång till.

//Agge

Faaaaan>>>>har nog med din ålder att göra. I mitt fall skule en M3:a (E46) kosta 18000/år att försäkra och jag bor i Uppsala med eget låst garage.

Kontentan är alltså: ung och motorstark bil =ej välkommen hos f.b.&/(==?/()&)%¤"#"!#

/D
Agge
Jag önskar att min bil var guldfärgad :)

Dominik:
Jovisst är det därför, ung och motorstark bil, men det är helt sjuka belopp det handlar om. Det var tom ett försäkringsbolag som inte ville försäkra min bil.

Någon som vet om M5 e39 har billigare försäkring? Det får isf bli en sån rackare efter sommaren.

MVH
//Agge

I senaste(eller näst senaste) TV så står det lite om försäkrings premien på olika M-bilar. Tyvärr tror jag att det inte är så rolig läsning, det var nämligen ganska hög premien även på M5E39 oxså.
Agge
Har kollat dem stora bolagen igen och Trygg-Hansa är fortfarande billigast :(

Starre:
Ajdå, då vill jag nog inte läsa den tidningen. Ser ut som att man får bita ihop och betala.

MVH
//Agge

Jo du vill läsa den tidningen det står mkt annat mat nyttigt där oxså.

Jag har oxså TH men betalar bara en bråkdel av din premie, har du provat att lägga alla dina ägg i samma bolag så som Hem,båt,Bil och sen se vad kostnaden hamnar på??

Lycka till starre:))

Ps.kommer du ner till Jönköping?
Agge
Starre:

Tack!
TH har inte kvar det systemet att man kan samla alla försäkringar och på så sätt får billigare premie.
Det sa dem till mig iaf.
Vet faktiskt inte om jag kommer till Jönköping, ska ni åka i ett gäng från Stockholm?

MVH
//Agge

Om du tex har Statiol kort så får man fått reducerat pris eller har man tagit bortr det oxså?

Ja det är ett gäng som åker från stan, tror att de skulle samlas vid järva krog typ vid statoil.

Agge
Starre:

Ringde TH för en liten stund sedan och frågade om Statoilkortet.
Man får inget reducerat pris på själva försäkringen, utan man får bonuspoäng på kortet. 1000 kr i försäkring skulle ge 10 kr på statoilkortet. Alltså skulle 34' ge 340 kr på kortet, så att det handlar inte om mycket pengar. Ska kanske fixa kortet ändå, får se.
Låter trevligt med träffen, ska försöka komma.

MVH
//Agge

Är du redan användare? Logga in i menyn.