AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.471

Vad kostar resan genom Danmark?

av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Jag funderar på att hämta en bil i Tyskland och skulle vilja ha lite aktuella priser på vad det kostar att köra från Tyskland till Sverige. Jag åker nog ner med en bil och hem med en annan så det blir en tur och retur resa.
Vad kostar det att åka över Öresundsbron?
Vad kostar eventuella väg och broavgifter genom Danmark?
Vad kostar Rödby-Puttgarden färjan?

/Anders
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Du kan räkna med 10 000:- som en generell regel. Det inbegriper regbes, skrotningsavgift, resa, bensin, bro-, vägavgifter, mat och andra saker.

:)

Annars om du specifikt vil veta så surfa in på resp. hemsida.

"Min son, när du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir." - Homer Simpson
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Hej
Körde genom danmark förra året, det som kostar är bro avgifterna, jag körde öresundsbron kosta ca 300kr och sen så var det 2 broar i danmark som kostade ca 300kr dom också så det blev bra dyrt ca 1800:- tur o retur för bara broarna. blir billigare med färja direkt till tyskland skulle jag tro.
Scheckheft
Hej, tider och priser för färja hittar du här:
Länk
Puttgarden - Helsingborg, 74 Euro i februari (Schwedenticket)
Öresundsbronpriser här:
Länk

/Scheckheft

Länk
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Oj, det var dyrt. Tack för svaren.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Avn.

Om du tycker att bropriser och båtpriser är dyrt skall du nog inte importera då man bör kunna anse de avgifterna som små ifall det sker ngt i SE. T.ex om motorn eller dyligt rasar.

En upplysning är att det kostar mer än vad man tror.

"Min son, när du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir." - Homer Simpson
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Kävlingepågen,

Självklart kan motorn rasa. Sånt kan ju alltid ske. Det är inte så att jag inte har råd med bropriserna. Jag tycker bara att det var dyrare än jag hade förväntat mig. Bro- och båtavgifterna blir ungefär en lika stor utgift som bensinkostnaden vid resan. Det tycker jag är dyrt.

Eftersom det kostar mer än vad man tror tyckte jag att det var bäst att kolla upp avgifterna i förväg.

/Anders
Resan genom Danmark går på knappt 1000kr enkel resa (inklusive bensin). TT-line har erbjudande på resor med katamaranen till Rostock. Hittar du en ledig plats så har jag för mig de tar 595-695 tur och retur, ring och fråga.

/T.P.
Länk
10K är lite i underkant. Beror en hel del på vart bilen finns. Bara kostnad för färjebiljetter 2 bilar en tur&retur och en enkel hem kostar ca 2000:-, Reg besiktningen 2000:-, Skrotavgiften 1500:-, interimskyltar 1500:- sen tillkommer mat, bensin och förmodligen en övernattning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.