AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
360

Nån som har kjørt Golf R32 eller Clio V6?

Isåfall, hva tycker du? Undrar hvordan de er sammenlignet med Z3 Coupe 3.0 ... hmm

Tigerr
Jag har inte kört någon av dem, men efter att ha tittat lite på båda så kan jag juue säga att GolfR32 dödar en Z3 3.0 utan några större problem.. Men ingen av de tre bilarna ligger i samma klass tycker jag.
BMW Z3, även om med stor motor, är en glidare. En bil man tar ut en fin sommardag och åker en tur till stranden med.
Clio V6 är en småbil på anabola. Det är en otroligt stark och rolig busbil, men inget för varken sommarcruising eller trippen till Tyskland.
GolfR32 är nog den mest allsidiga av de tre. Den har utseendet, motorn och framförallt utrymmet! En rödljusracer som går bra både på sommar- och vintersemestern.
Personlig favorit är nog Z3, just eftersom det är en roadster.

Tigerr
Z3 Coupe 3.0 0-100km/h 6.0s
Golf R32 0-100km/h 6.6s

Dette er fabrikk uppgifter.. R32 dödar nok ikke en z3 3.0! :-)

Har testat en 3.0, så må teste en R32 også da..

Tigerr
Jao, tycker jag att du ska göra! :)
okej 'dödar' var väl att ta i.. Men den har fyrhjulsdrift och annat trevligt.. Så Z3 3.0 är så pigg? Det var som..

Tigerr
Jag har åkt med en r 32 en gång. Den imponerade inte speciellt mycket i prestanda . Möjligvis4 hjulsdriften och väghållningen som verkade ok.

M-POWER!!!!!!!!!

Länk NYA BILDER!!
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Jag tycker nog att ljudet från R32-an förtjänar att nämnas.
För att inte tala om ratten, skönare o fetare kringla får man leta efter. Sen ser den ju inte ut som nåt min lokala hårfrisörska skulle kunna komma farande i, vilket Z3-an tyvärr gör.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
En kompis till mig som är golf fantast. Han har provat Golf R32, hans summering av den lät såhär.
........."Den är inte så pigg som den borde vara, den är alldeles för dyr för att vara värd det. Så den är inte så speciell som folk tror. Men den ser ju helt ok ut"..............
Jag personligen tycker inte om den, skulle hellre köpa en Honda Civic Type R än en Golf R32. En Civic kostar ju 100 000 kr mindre. För en i mina ögon brutalare bil. Men det är min åsikt.

MVH Morgan.

Länk
Körde en R32 förra veckan, riktigt rolig bil måste jag säga. Känns som om dom har labbat rejält med avgassystemet för det är ett otroligt ljud.

Men det är en Golf med ett grundpris på 325000:-

DYRT!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.