|
|
|
|---|---|
zaphod |
Hej, Hittade en alpina på BMW börsen, pris 75000, gått 12000mil, sv-såld. råd tips eller nåt annat man bör tänka på med avseende på alpinor? Länk mvh zaphod |
zaphod |
..hmmmnn det brukar alltid krylla av experter här.... zaphod |
|
Tja, man kan ju istället fråga sig "Hur många sv-sålda Alpina B6 2.8 finns det överhuvudtaget i Sverige?". Det är nog ingen som vet riktigt på rak arm vad en sådan är värd. Ett tips är att jämföra detta objekt med liknande i ex. tyskland. Då kan du se om det lönar sig at ta in en. Det lär finnas fler på kontinenten. |
|
|
...eller kolla på forumet under "Alpina, Hartge mm" Det är relativt få som läser värderingsforumet. Lycka till!! |
|
zaphod |
ok kollar där..tack zaphod |
|
kolla in www.mobile.de så får du en uppfattning om vad de kostar i Tyskland, som sagt. ///Tomas 528i -86 |
|
|
Hej, jag har inget prisförslag att komma med vad gäller bilen. Men däremot omkostnader. Tittade själv på en B6-3.5 som hade rullat 14 000 mil, där man behövde byta skivor och klotsar, nu visade det sig inte vara helt gratis om man köpte orginal. Blev rekomenderad att köpa M3 istället då det var billigare delar till den. Men Alpina är ju något speciellt, jag vet. Men priset för skivor och klotsar runt om skulle stanna på ca 13 000:- och om man skulle byta stötdämpare/fjädrar så var det 15 000:- till. Så vill man ha en Alpina och har råd, så slå till men det är otroligt dyra reservdelar. /Jorge |
|
| Kompisen fick köpa ny kylare till sin..kosta 14 000:- för 4 år sen. Ska finnas 7st Alpina B6 2,8 -86 varav Billi But hade en svart...har jag hört? | |
|
7 sv-sålda då mena jag... |
|
zaphod |
Tack för tipsen! Att Billy Butt haft en Alpina kan inte vara bra för varumärket.. skall informera säljaren och pruta lite till! Ärligt talat så trodde jag inte att delarna var så jävla dyra... Får ta mig en funderare! zaphod |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.