|
|
|
|---|---|
|
hejsan... jag har en bmw 525i 92 aut... när jag kör och släpper gasen snabbt som kommer det en liten smäll från bakre partiet...... ganska dov men det känns i bilen... kanske omöjligt för er att veta men skriv gärna vad ni tror att det kan va... det är bara vad jag tror..... | |
|
Låter som silentblocken t.ex...Dvs bakbalksfästena(stora bussningar 2st finns det en på vardera sida).Kostar ca 1500 att få utbytt på v-stad. Min gissning till att börja med :) Mvh Janne |
|
|
Oopps..priset var för ETT bussningsbyte. Mvh Janne. |
|
|
tack för svaret kan vara det ... det låter precis som nåt sitter löst och liksom slår mot bilen när man släpper gasen... skall kolla upp det.... kan det finnas några andra saker att kolla upp... det är bara vad jag tror..... |
|
|
Finns oxå en bussning som håller bakaxelklumpen,kanske har den "havererat". Själva diffklumpen kan väl också ha ett slitage som detta ljud kan komma ifrån.. Stötdämparproblem,stödlagerproblem, kan det väl också tänkas vara.. Tror dock mest på silentblocken. Mvh Janne. |
|
|
oki tack igen... åker till verkstaden och kollar dessa punkter och lite annat.... mvh johan |
|
| Kolla först och främst att hjulen sitter fast ordentligt. Hade ungefär samma problem och det berodde på det. Viktigt att tänka på när man har satt på alu-fälgarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.