AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
412

E38 - hur mycket kan man få?

Hej! undrar ungefär vad priserna ligger, ska inte sälja just nu men kanske efter sommaren om ja hittar en fin 740 med rätt färg utr mm. Självklart hinner priserna ändras men bara nyfiken.

728iA 1997 (importerades när bilen gått 700mil)
14900mil
Dubbellarm
Orientblåmetallic
Steptronic
Asc
Svartskinn
Acc
Facelift optik
Multiratt
Farthållare
Cdväxlare
Elspeglar/hissar
16´rundeker orginal med vinterdäck
18´Ace med sommardäck (nytt)

Altså jag kanske rabblar upp sånt som är standard? Finns det ingen standard lista för E38 an?
110-140', svårt att ge en bra uppksattning, e38an är en underbar bil, dock under svår prispress som jag fattat det, alltså är det svårt att ge en 100% ig bra uppskattning. Tror att det är ok att det saknas navi på en 728. Kollade försäkring på mig själv på en 728:a igår då jag vill ha en sådan (när arbetsmarknaden blir bättre någon gång i närtid förhoppningsvis). Jag är 32, bor 1,5 mil utanför Linköping, 9300 för 1000mil/år, horribelt verkligen, antar att det pressar priserna ytterligare lite.

Vad tror du själv Soki? Är du nöjd med 728an...känns den slö? Eller ok, är ute efter en bekväm och rimligt ekonomisk bil själv som inte behöver vara brutalsnabb....728an passar bra då antar jag. Motorn är jag redan bekant med då jag tidigare haft 528i 97:a med manuell låda.

/Simon
Hej! skulle i nuläget inte släppa min för under 125 000 kr då jag tycker att den är riktigt fin, uppsakattar man facelift optik ,färg, ljudbygge mm så bjuder man ju lite över de "normal"priset ja menar om man ändå tänkt bygga dit sånt själv. Du säger horribelt men det där e underbara priser enligt mig jag betalar 24000kr hel hehe.. bor mitt i stan men ändå.

Jag är nöjd med den helt klart, alla som säger att den är slö har fel, okej den är inte lika snabb som 740n men vadå, V8 och en sexa såklart det är skilnad.
Tror ej man utnyttjar 740n maximalt så ofta, om jag ville ha drag hade jag köpt nån 3serie, 7an ska man glida med. :)
Som tidigare har diskuterats är att 97an och 01an tror jag kör 0-100 på 8,6sek (övriga 9,5sek) stämmer, ett flertal tillfällen har jag testat vad maskinen går för och 8/10gånger hamnar man på 8,5. Vad jag dock inte är nöjd med är sportläget, bilen drar ju på högrevarv men känns bara slöare, onödig funktion. Men de bästa me lilla 7 an är som du säger , ekonomisk. Drar under litern blandad körning så vill du bara glida runt bekvämt och billigt, köp en 728! :) Mvh/soki
Hejsan Soki,

bra att du är nöjd, men mycket vill ha mer tydligen...höhö. Verkligen sura försäkringspremier du betalar, hua!

Tack för redogörelsen, höll på att köpa en 728 97:a istället för 528i 97:a hösten 2000, men det föll på försäkringen. Fö är e38 en av de snyggaste karosserna som tillverkats anser jag, assnygg verkligen.

/Simon
Hej.

Jo man vill ju testa nåt nytt oxå. Hur känns 5an då? Var faktiskt inne på en 528 el 530 men gjorde som dig fast tvärt om :) Har du kört 5an med automat? Hittar jag ingen E38 så blir det nog en E39a efter sommaren.
Har inte kört e39 med automat faktiskt. Gillar egentligen inte automat alls, men får svälja det om jag skaffar en e38. Bor i ett samhälle på bara 2000 invånare visserligen bara en mil ifrån Linköping, men har aldrig upplevt behov av automat, har haft det på en bil och det drog rejält med bensin, dvs inte speciellt ql.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.