|
|
|
|---|---|
|
Min 535 börjar gå illa efter ca 30-45 sek.Om man varvar bilen så svarar den bra men missar lite,om man belastar den/åker iväg så "tappar den 1-2 cyl" går väldigt illa.Har bytt Motronicbox,Luftmängdmätare,Bränsletryckregulator,Lock,Rotor,Stift,Tändkablar,Tändspole.Mätt upp jordkablage/Tempgivare till Motronic.Gått över motorn med startgas inget vakumläckage.Hällt i ksprit för ev vatten i tanken..Någon med goda ideér??? Fredrik | |
|
Kan det vara topplockspackningen ?? Mellan två cylindrar , för då blir det ju inget kylarvatten läckage! Det hände mej på min gamla 525 iofs en förgasarmotor men 6 cylindrig ! Har du tagit ett kompprov , det borde avslöja detta i sånt fall..... Billy B-10 |
|
| provat att byta bränslefilter? | |
|
ok tack för tipset Billy ska komp mäta men packningen är bytt förra sommaren...Förresten trevligt att se Alpinan på jobbet!!!:)Bränslefilter är också ett år gammalt så det borde inte vara det men men Fredrik |
|
|
aha ..... är det du ! Kör du med din räcer än !! (snart sommar). Billy B-10 |
|
|
Hallå där:) den har ju varit inställd under vintern men har hunnit mad 30-40mil (fina dagar) innan det här hände:( Fredrik |
|
|
jasså det är den som spökar ! Du skrev att du hällt i k-sprit i tanken osv.... Du kan ju prova med att tömma taknen fullständigt , då vat du ju att det inte är vatten i den... Men kolla kompen ! det tror jag på. Billy B-10 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.