AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.639

Trodde att jag skulle förlora körkortet idag!

Sida 1 av 2
Fan va rädd jag blev idag när jag var ute och körde!

körde hemifrån, och var på väg ut ur Åhus....först är det 50, sen 70 och tillsist 90....så ca 50 meter innan 70-skyltarna så ligger jag i 70 och glider...kollar i backspegeln och ser hur en saab 9-5 kombi polisbil kör ikapp mig skitsnabbt, dock utan ljus/siren på....

Jag blir skiträdd och saktar ner till 50 igen, och ökar sedan till 70 efter att jag har passerat skyltarna..poliserna ligger kvar, ca 2 meter bakom mig...sen kommer det en p-ficka på höger sida och jag är säker på att dom skall börja blinka och ha sig..men inte! dom ligger kvar, och drar sedan om när det blir fritt för att sedan öka ännu mer och köra om många bilar framför mig...jag antar att dom hade bråttom till ngt annat..kan ju säga att jag tog det rätt lugnt på resten av resan :)

iofs så hade det varit rätt åt mig om dom stannat mig...

BMW, Bayerische Motoren Werke
Brottom till korvmojen 3 km längre bort:-)

/M

haha :) "tjänstelunch"

BMW, Bayerische Motoren Werke
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Haha! Bra det inte var polisen. Mitt värsta minne, när jag trodde det var polisen:
"Var på veg från Norge till Borås. På E6:an.. I 90 ligger jag alltid i 100-110. Det var lite kö, så man fikk köra i 80 i 90 sonen.. Där sto polisen och hadde kontroll. Dom hadde dom "gula tröjerna" med "POLIS" på ryggen. Inga problem när man ligger 10e under gränsen :) två km bort gav jag på. 190 över en bro i närheten av uddevalla. Midt på broen står en mann med samma färg och väst (tröja) med en motorcyckel. SHIT! polisen tänker jag.. Upp i 210-215 som är max med min bil.. Kör av vid närmsta avfart, och kör ungefär en mil.. pustar ut, tar en cigg och kör tillbaks på E6:an.. Efter det har jag aldrig legat i mer en 135 km/t där det är 110.. "

Man lär sig fast man inte har åkt dit ;)

/Eivind
Första gången jag blev stoppad så höll jag på att göra i brallan, för när polisen klev ur bilen så knäppte han upp hölstret till pistolen o lade handen på den när han gick emot min bil... nån annan som varit med om detta?

Fri fart!
Men håll topphastighetsbegränsningen!
cdabox
Jag har haft en liknande nära döden upplevelse.... =)

Kom på solna vägen vintern 01, 3 dagar före jul.
Ligger bakom en typ Kangoo eller nåt sånt som puttrar i 30, det är 50 där, tröttnar efter ett tag o kör om, kommer väl upp i 70 kanske, 25-30 meter framför kangoon ligger en gammal volvo 740 vit. Den skär ut mitt framför mig så jag var tvungen att stampa på bromsen o väja ut på när liggande buss hållplats.
Nu blev jag rosen rasande, växlar ner o stampar på åker förbi o ger fingret.
Kör vidare som en riktig idiot faktiskt, kanske ligger i 120-130 på solna vägen när jag kommer fram till industri området innan KS. Där blir det rött mystiskt länge, vilket jag har mina teorier om. Efter 2-3 minuter gilder de andra bilarna upp, och jag ser att dörren öppnas på volvon...*shit* tänker jag nu är deet någon som ska börja slåss för jag flipped the bird, så jag trycker på "låsa dörrar" knappen :-) jag är en fegis =). O fester blicken rakt fram, efter 10-15 sekunder rycker det i dörren, och sen bankar någon på rutan, jag tittar upp och jag trodde min värld skulle gå under när det står POLIS på bröstet på den blå uniformen, så jag skickar ner rutan "KÖR UPP TILL HÖGER PÅ BUSS HÅLLPLATSEN DÄR FRAMME!!!!!!" skriker en inte allt för glad polis. JAHA, klippt o skuret då....
Jag får gå ur bilen, visa körkort, bli muddrad, utfrågad om det verkligen är min bil, o allt sånt där förudmjukande.
Sen kom den mest utdragna utskällning jag någonsin fått medans POLIS inspektör 1's kollega går iväg för att kolla körkort och bil.
När han kommer tillbaka får jag ännu en utskällning, jag försöker så ödmjukt o mesigt jag kan att slicka röv, och efter 10-15 minuter får jag tillbaka körkortet med motivieringen "Tur för dig att vi inte kunde klocka någon hastighet, och du vet att körkortet är en lånehandling, men det blir rapport eftergift på detta."
Jag var så j-vla skakis när de åkte därifrån, och det var sista gången jag flipped the bird i trafiken.

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
redbull72:
Ser du ut som värsta gangstern? :-)
En del poliser har pistol/hölster som stöd när dom står. Det skall visst vara bekvämt.
Men att knäppa upp är väl kanske inte så ofta dom gör...
Jaja...nu lever du ju iaf så han sköt dig iaf inte :)

Mvh
Patrik

Nä jag e så behändig så.... bilen jag hade då var en vit Volvo 144-67, helt original med volvo plåtkapslar o allt... inte nån busbil direkt! Men eftersom det var första gången jag fick farbror blå efter mig så blev jag ju nervös o jag visste ju inte om det var mig han var ute efter, så jag blinkade höger o svängde av på en avtagsväg o när jag fick se att det var mig han ville ha så stannade jag, stängde av bilen o klev ur, vilket ju kan ha gjort honom nervös, han kanske trodde jag skulle äta upp honom...

Fri fart!
Men håll topphastighetsbegränsningen!
ormen
fyra av alla gånger de siktat på mig med sina Pistolas körde jag TOK- för fort..... dock inte så att det var trafikfara.... jag anser att situationen kan bedömas om man har lite i skallen, torr, fin, rak, bred, sommarväg med lite trafik....inte fan håller jag 90 .... hursomhelst höll ca. 130-140 när farbror BLÅ siktar.... nu är det kört tänkte jag, men icke!!! blev aldrig stoppad!!!! värst var när jag höll 80 på 50väg (vägen var 70 innan o har fyra filer men nån satans byråkrat har sänkt farten) o de siktade....men inte där HELLER!!! jag vet inte hur många gånger de har legat bakom mig mitt i GBG o jag kör utan bälte under 50... de skiter i det.... stannade vid pizzerian o farbrorn bara glodde på mig... tänkte att nu åker jag för bälte, men nej....hans pizza var viktigare...tack o lov..... så de är inte alltid så flitiga som man tror.... rätt så puckade ibland....

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Och det är inte puckat att åka utan bälte, utan ganska ballt?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Kör du bil i Usa, speciellt i Texas kan du lätt räkna med att sheriffen snäpper upp hölstret då han stannat dig för speeding på hans delsträcka på freewayen.
Jag pressade min 540 en kväll upp till 240kmh. Då kom en bil imot så som jag såg tändes hans bromsljus !!. Då var det ingen idé att börja sakta ner utan fortsatte i samma fart till nåsta ramp och gömde mig. Olagligt = jaa det är det.
Sen körde jag hem på små vägar lungt och fint.
Inte och rekomendera men jag fick väl panikslag eller nåt.
Kanske inte var polis??? vem vet det kan ha varit någon tonåring som lånat pappas calibra eller nåt. Det här hände i finland på en bred väg som man kan köra av till små vägar.Det var ingen trafik och det var vilt stängsel (efter 23:30 på en lördag finns det inga nyktra finnar) så därför fanns det ingen trafik :)
je
115
jewe
740 -95 uttagen 96/10
Denna berättelse är 10år gammal och inget jag är stolt över.

Jag "tävlade" med en kompis som hade en volvo turbo (jag hade en sierra XR4i) vid tre tiden på natten. Det var på en av dom mindre vägarna i staden och det var 50 km/h som gällde på denna väg. Jag blir omkörd av min kompis i Volvon när jag körde 180 km/h. Strax efter så stannar jag vid vägkanten och då kommer två polisbilar, en ställer sig snett framför mig och den andra ställer sig bakom mig. Polisen som ställt sig framför min bil rusar ut och ger nig en utskällning som jag aldrig kommer att glömma.

Ung och dum
En vecka fter att man fick lappen (pappersremsan) så låg jag ca 190 km/h på en raka (har kört där 1000 gånger) kl 5 på natten.. Svänger av och genar över en mack... går in i lägenheten för att hämta en grejj.. kommer ut... hmm.. varför blinkar det blått?
Där står snuten med blåljusen på och kollar min bil.. tjejen som satt kvar i bilen ser helt förstörd ut :)
Jag går dit och de säger...
- Det gick j_vligt fort det där?
mmmmnja...kanske det.
- Vi såg en svart BMW komma fort som fan och det e ju lite intressant.
- Har du något körkort?
Japp...
- Kör lugnt nu...
Okey.

Det visade sig att de hade stått på andra sidan macken :) Tur att jag genade så de ej kunde sikta på mig :)

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Har blivit stoppad av innsatsstyrkan...
6 Gubbar med full utrustning och 4 av dom med dragna MP5or.
Ingen rolig grej direkt...
Fick stå med spridda armar och ben i 20 minuter i ösregn fick inte lov till att stänga bildörrarna enns.
Varför dom stoppade mig fick jag till svar fel plats på fel tidspunkt men det tråkigaste av allt var boten jag fick för kniven som låg i bilen
mellan stolarna.
Kostade mig 7300kr sura pengar.
Så ni som åker rundt med kniv i bilen ta ut den för det går under knivlagen räknas inte som värktyg."jag vet"
Kniven låg där pga att jag 2 dar innan hadde kopplat inn stereon....
Överklagade självklart böterna men det hjälpte inte...
Bara att betale och se glad ut så nu har jag noja varje gång jag ser en polisbil ..

Gött att åka BMW
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Får man inte ha kniv i bilen? Inte ens om man har en verktygslåda.. Eller snickarverktyg tex... Hur f*n är den lagen skriven egentligen?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Snart är det förbjudet att ens ha kniv i köket hemma, de enda som drabbas av sånna här larviga lagar är de skötsamma som aldrig ens hade funderat på att använda kniven till våld.
De som har andra avsikter med vapnen skaffar sig dem och bär dem ändå, får de sen böter så lär de ju inte betala dem...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det här handlar kanske inte så mycket om varken trafik eller bmwbilar, MEN hur fan fungerar lagen i praktiken då?

Måste jag skicka efter en morakniv på postorder om jag behöver snickra på huset eller? Om det är som ni säger får jag ju inte åka o handla en och transportera den själv..........?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Postorder kommer ju inte heller att funka om man inte ber dem skicka den med företagspaket hem till dörren, annars måste man ju frakta den från posten och hem.
Ett annat sätt kan vara att köpa ett blåställ och ha det på sig vid hemtransporten av den livsfarliga kniven. Blir en ganska dyr kniv isåfall.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

:))

Herregud, vad är det för värld vi bor i...
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Då måste budfirman ha en speciell "knivleveranslicens" för att ha tillstånd att leverera en morakniv till någon :)

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.