|
|
|
|---|---|
|
Tjen a allihopa, jag har länge undrat hur länge e36 karossen kommer att hålla egentligen, jag menar design/marknadsmässigt, för Bmw kommer ju med nya modeller hela tiden och e36an blir ju allt äldre:( personligen själv så tycker jag faktiskt att e36ans kaross är snyggare än e46. visst finns det snygga e46or osså tex M3or o cabbar, men jag tycker e36an har lite mer kontur lite råare på nåt vis, e46 är så tjocka på nåt vis....... jag hade gärna velat höra vad ni andra tycker om dessa 2 modeller!!!!! Smaken e som baken (ibland äcklig) JURGEN! | |
| jag gillar E36 bäst..otroligt snygg kaross..den håller säkert så länge BMW-folket vill att den ska hålla..tills man inte tycker den e snygg nå mer mao.. | |
|
ja jag håller med dig faktiskt... den bilen e jävligt snygg, jag tycker det e lika underbart att sätta sig bakom ratten varje gång... min e i samoablåmetallic så jag tycker den e ..... helt underbar men visst en e46 hade inte varit helt fel iheller, men e36an håller jag lite närmre mitt hjärta! |
|
|
Hmm.. Jag är egentligen enig. E36 har mer personlighet. Problemer med äldre modeller är ju som oftast att dom blir så billig att "alla" har råd att köra den. Då börjar folk ta av helt med styling och förstör modellen på det sättet. Interiören i E36 är ljusår från E46 iallafall. Men respekt till BMW som inte byter image och stil varje år, som andra jappsar gör. Det är min "äckliga" smak iallafall:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
... e46an har ju sin charm osså tycker jag , det blir nog så att jag skaffar mig en så n efter min e36a, men jag tycker det e lite synd att alla dagens bilar ska vara så runda o buliga, där ska vara lite linjer o kanter tycker jag.... mm det e de jag osså tänker på när e36 blir liksom en bruksbil...... det tycker jag e synd faktiskt, men visst bmw e en helt underbar bil, tycker man något annat, då ljuger man! |
|
|
Tjena! När jag köpte min pärla juni 2001 så var jag inte så förtjust i E-46, men nu har jag vant mig lite mer och jag tycker E-46 blir snyggare o snyggare, men har inga planer på att byta ännu, då jag gillar min E-36. Tack för mig! //Palle Länk |
|
|
näää. det e nog en vanesak.. men jag tycke´r att e46an är lite för rund tyvärr.... de e mest dedan modellerna jag tänker på... annars coupé och cab e en klass för sig (e46)... men som sagt man kanske e gammamodig?! jag e ju bara 21 år men jag tycker ändå inte så mycket om nya modeller (alla Märken) för att allt ska vara så runt och tyst..... du ska ju höra lite att du drar på med bilen ellerhur?! oftast så går nya bilar så bra o tyst så du inte märker draget på samma vis.... om man då inte har en värstingbil (M3) förståss! |
|
|
Det är sant. Har man en 6a, så ska den höras! Hade en identisk bil som dig "Jurgen" och den lät härligt med Supersprint. Nästan lite för mycket egentligen:-) Har supersprint på E46an oxå, men det hörs knappt.. (Körde X5 idag och den hade helt korrekt ljud!) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
chrille70 |
E36-karossen är helt klart en av bayrarnas mest lyckade karosser med sina rena och tidlösa linjer. Framför allt tycker jag att touring och compact står sig väl ännu idag. Men jag måste nog påstå att E46 är stået vassare ändå, den har lite mer tyngd och förfining i designen, liksom. Men E36 kommer nog att stå sig i många år ännu. >>>Risken med E36:an är dock att allt för många exemplar tenderar hamna i händerna på snorungar som förstör dem genom att hänga på en massa billiga plastkjolar, spoilers, ögonlock och sånt som gör en annan spyfärdig... Sånt tycker jag är bilförstöring på högsta nivå! |
AIex |
Man ser ju också att E36orna blir bara billigare och billigare. Fler o fler skaffar sig sånna... |
|
Köpte min första bmw o bil i går. En e36. Tycker som sagt att dom ser mycket aggresivare ut än dom nya modeellerna. Riktigt nöjd med mitt köp. //Danne |
|
|
E36an och E46an har ju egentligen ganska olika formspråk, vilket man gillar e ju individuellt för var och en. E46an lyser mera elegans, komfort m.m. Inte ens M3an lyckas ge det råa aggresiva intryck som jag tycker E36 M3 gör. E46an är ju vacker som en dag, speciellt cabben, men den ser inte direkt spänstig ut utan snarare ganska tung, kanske mycket eftersom den har ett ganska stort och runt överhäng bak. E36an är inte lika vacker i det avseendet, men ser betydligt lättare och mer dynamisk ut. Den har ett kantigt, lite rått formspråk. Mycket sportigt. Samma resonemang kan ju egentligen drivas mellan E36 och E30. E36an har redan tappat stora steg i popularitet på grund av att det importeras hutlöst många och att de som finns på vägarna oftast är sönderstylade. Trist |
|
|
Tjena grabbar, vet ni vad jag tror, att e36an kommer att vara populär väldigt länge framåt, joo visst bmw släpper ut nya modeller hela tiden som t.ex. Z4 o.s.v. men de nya modellerna ligger på så höga priser, så jag tror att folk kommer hålla kvar vid e36an och folk som inte har e36 kommer att köpa sig en med tanke på att bmw släpper ut nya modeller så sjunker priserna på de gamla modellerna..... det är vad jag tror..... |
|
|
Det är E30 som gäller!! =) Börjar bli mer och mer ovanlig, (Fina ex alltså) |
|
|
det är bara att titta på E30´n Fortfarande en gjuten ungdomsbil.. Men självklart så är E36 bland de snyggare modellerna bmw har tillverkat ---------------------- King of the road |
|
| bmw dör alldrig.. | |
|
Sedan import trenden drog igång i Sverige så har e36 blivit så vanlig så den börjar kännas tråkig. Innan gillade jag e36 men tycker numera att den är alldeles för dussinbils betonad á Volvo 740. Synd på en såpass från början frän bil, synd att de är så tråkiga att köra bara;( /Johan Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.