|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ser väldigt få här som kör X5? Jag var iallafall ute och prövade en X5 3.0 Diesel idag. Jag blev väldigt positivt överaskad. Säkert pga att alla tester har sakt att all körglädje är borta. Jag tyckte den var riktigt kul att köra! Mycke svampigare än min nuvarande bil, men långt över förväntan. Bör jag välja Diesel eller bensin på 3 litersvarianten? (Nåt större är helt oaktuellt i Norge). Alltså, körmässigt. Skit i bränsleförbrukningen:-) Vilken utrustning, förutom sportpaket, "måste" man ha? Är det några speciella barnsjukdommar eller andra saker jag bör checka? *kommer nog att sakna cabben så det svider..* Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk | |
|
Om du väljer sportpaketet blir den allt annat än svampig, snarare riktigt fast och på gränsen till stötig. Ang. utrustning är sportstolar och skinn trevligt. Navigationen vill man inte vara utan efter ett tag om man kör mycket i okända trakter. tv-funktionen kan jag både ha och vara utan. Stora innerbelysningspaketet är också trevligt liksom automatlåda. Mvh - David |
|
|
David E: Herrejesus! Du har många bilar:-) Tack för svar! Skinn är standard i Norge samt steptronic på Diesel. Jag funderar på det sportpaketet nämligen. Det innehåller; -Sportfjädrar -Skinnmulitiratt (3 ekread) -19" fälgar -Lackade handtag -Titanlister invändigt - Elsportstolar med minne -Mörkt tak -Vita blinkers Funderade på TV oxå. Har du fått den till at fungera när du kör? Går det att koppla till DVD spelare och extra skärm? Belysningspaketet hittar jag inte på listan tyvärr.. På förhand tack! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hehe.. har ju precis gjort av med tre st. :-) Jag har själv sportpaketet och tycker det innehåller mycket "nödtorft" ex. 19"hjulen, sportstolar(el med minne), vita blinkers mm. Glömde nämna regnsensorn som är super. Innerbelysningspaketet har aut. avbländbar backspegel och belysning vid golvet. Finns även belysning under de yttre backspeglarna som lyser upp kring bilen när man låser upp. Vet inte om det är standard eller ingick i något av paketen. Jag valde även till det stora hifi-dsp paketet för att slippa börja bygga ljud. Det är förvånansvärt bra ljud i den orginalanläggningen. Dock irriterar jag mig på att tanklocket skrammlar av subbasen när man spelar. Det ska inte behöva vara så på en ny bil i den prisklassen. I övrigt har jag inget negativt att säga om modellen. Kanske något högt vägljud bakifrån, men jag tror att det mest beror på däcken. (bridgestone) Ang. Tv-funktionen så verkar det inte finnas något enkelt trick som tidigare. Det ska enl. uppg. gå att ställa om med DIS. Finns även utvytesmodul eller möjlighet att bygga om modulen. (www.tectronics.com) mfl. Anslutningar för ex. dvd finns och extra skärm ska nog inte vara några problem då det finns som individualtillbehör. Mvh - David |
|
|
David E; Vad skönt för dig att bara ha 4 bilar kvar:-) HiFi DSP paketet låter supert ja. Provad det idag på den jag provkörde. Regnsensorn är jag känd med sedan tidigare, och helt enig med att den är ett måste! Avbländbara speglar har jag aldrig fattat den stooora grunden till egentligen. Det kommer sällan upp bilar bakom mig:-) Skämt och sido. Jag retade mig lite på vägljudet oxå. Vindsus från dörrarna framme oxå. Har du det på din oxå? Har du dubbla glas i rutorna? Tack för länken! Dom verkar ju kunna sina saker iallafall. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Avbländbar spegel kan jag vara utan. Funktionen i de nya med fading är dock mycket bättre än de gamla som vinklar spegeln. Den varianten är mest irriterande. Funktionen ingår i belysningspaketet och har man vant sig vid ex. 7:erns ombonade belysning så ville jag ha detsamma i x5:an. Har för mig att det kostade ca 2.200sek vilket inte var så farligt. Vindljud från dörrarna kan jag inte påstå att jag märkt av utan mest vägjlud troligtvis från däcken. Iofs så är inte ljudnivån lägst i 90-110 utan runt 140 något som jag märkt på fler modeller. Jag har inte dubbelglas i min. Mvh - David |
|
|
Hej, Hoppas på at kunna få ett svar här. Har beställt en X5'a 3.0 men kan inte hitta rätt styling. Jag vill ha den i 4,6is look. Det jeg menar e: Extra inlackerat läpp framme och bak i den sittande kofångaren. Vet ni om det går att skaffa och att montera på en 3,0'a..??? Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!! Länk |
|
|
Trevlig utrustning som höjer livskvaliteten är också: PDC, Utdragbara skivan i bagaget, extra klimatstyrningen till baksätet, avtagbart drag, Servotronic, HiFi DSP, Originalmonterad Telefon. Vad det gäller Navi är det ett utmärkt hjälpmedel men det där med TV kan man enligt min åsikt klara sig utan. Har det i E38:an och det är sällan som det används, och även om du kopplar bort fartspärren blir bilden så dålig i fart att det inte är någon ide att ha den på. Det där med Diesel eller Bensin är väl en smaksak. Det är ett grymt moment i Dieseln och chippad är den antagligen extra trevlig. Tyvärr gör bilskatten i Sverige det till ett rätt ointresant alternativ . |
|
Tigerr |
Jag vill också ha X5.. =O Tigerr |
chrille70 |
StaliN, jag har sett ett flertal X5 3,0 och X5 4,4 med "4,6-look". Olle Rutgersson Bilcentrum i Uddevalla (www.rutgersson.se) har tex en X5 3,0iA -02 med 4,6iS-look, så slutsatsen av detta vore att karossdetaljerna borde gå att eftermontera. Jag vet inte säkert, men du kan troligtvis beställa delarna genom din BMW-handlare. |
|
chrille70: Tack så mycket för uppgifterna.. Betyde mycket för mig.. Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!! Länk |
|
ormen |
ett tips.... ni som "leker" med så mycket stålar.... köp Ferrari 360 Modena eller en Maranello.... där har ni riktiga leksaker! underbara hållbara motorer.... jag vet för att jag har sett, hört o rört de på djupet!!! (mekat i GT-serien -01).... se inte detta som ett negativt inlägg.... bara som ett positivt tips..... Länk |
|
Ni är för härliga grabbar! ''Jag har själv sportpaketet och tycker det innehåller mycket "nödtorft" ex. 19"hjulen, sportstolar(el med minne), vita blinkers mm. Glömde nämna regnsensorn som är super.'' (NÖDTORFT!!!!!) Själv kör jag en bil som kostade lika som växelspaksdamasken i en X5:a! ;-) Keep on rockin' in a free world! |
|
|
X5:an är tokskön! Har haft min i 3 veckor nu. Relativt fullmatad och jag tycker all utrustning kommer till sin rätt. Tv:n inkl. DVD är bra underhållning. Med modul som släpper spärren så funkar det jäkligt bra. Köp så mycket du har råd med!!! Man kan aldrig få för mycket "lull-lull". Backkamera är kanon! /Jari |
|
|
Halla! Tack för alla tips! Jag har fortfarande inte fått klart svar på om jag ska ha 3.0 Diesel eller bensin då. Ormen: Hörru. OK att en X5 Diesel kostar 820.000 här i norge, men den billisgaste modenan kostar 1,6 mill:-) Chrille; Jag ha kikat massa på styling til X5. Det ser ut som om många har nedlackat sin och sänkt den samt fått lite fetare hjul. Nedlackning var ju ett måste på E36, kanske det blir det på E53 (eller vad dom heter) oxå. Sail; är inte DSP och Servotronic standard i sverige? Tror faktiskt det är det i Norge. aalto; Har du fått tag på DVDn från BMW, orginalt? Fur fungerar det? Har du extra skärm? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Nix pix...Dvdn är inte en orginal men det är lätt att gå in i kontakten för videomodulen i bakluckan så får du det att funka fint. Jag kör bilden på orginal widescreen i fram men har även uttag för extra skärm i bak om jag skulle vilja ha det. /Jari |
|
|
Hej min far har en X5 som jag brukar låna i bland! det är en 4,4 -03 sport med allutrustning som man kunde beställa!en helt underbar maskin att köra. Men man ska inte klaga på min egen 330i -01 mvh ma |
|
|
Hur är det med stötigheten i X5:an? Jag och pappa provkörde den i en helg (!) och tyckte att bilen gick fint med 17" fälgar, (sport paket hade den också). Det vi först och främst är rädda för är om den blir för stötig att köra i, med de snygga 19" hjulen som är i sportpaketet. Idagsläget tycker jag 17" ibland är lite stötigt i vår nuvarande bil och undrar därför om hur det blir i X5:an? En sak är i alla fall säkert, köper vi en X5 3,0d blir det den faceliftade versionen, då den får 530d (E60) motor, nämligen 218 hk & 500 NM! Tyckte redan den vi provkörde på 410 NM var stark, så den nya måste vara grymm! Provkörde även en Volvo XC90 D5 (163 hk, 330 NM) och den kändes trött, växellådan inte alls som fin som BMW osv... Dock så tycker vi att XC90 är en bättre familje bil än X5an, men X5an är ju så skön att köra.... och snyggare mvh Simon |
|
|
Jag tar upp den här gamla tråden igen. Kan nån ge mig lite tips och länkar till sidor som kan hjälpa mig med följande på mitt nyförvärv, X5. - Vilken DVD spelare för filmer/mp3? - Vilken LCD skärm tillbaksätet? - Montering av LCD skärm i baksätet? - Ta bort körspärren på en widescreen 16:9, utan att byta ut halva elsystemet? - Bättre mottagning på TVn? Verkar vara varierande kvalitet på olika bilar här i forumet. Alla tips mottas med stooort tack! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hosse: Det finns ett org(Bmw)tillbehör som ger möjligheten att titta på DVD i baksätet det fungerar kanon pris 15-20K |
|
|
Hosse: Jag har en "billig" PYLE-dvd som jag monterat i bak på min X5a. Med extra öga till dvd:n så kan man styra funktionerna från förarplats. Ang körspärren så beställde jag en tillsatsmodul från ett företag i tyskland. relativt enkel inkoppling i videomodulen under reservhjulet. Ca 2000kr för lådan. Funkar klockrent. Du kan även byta kanaler m.m. från multiratten. Vet inte om du tycker att montering av en extralåda är likamed "byta ut halva elsystemet" men vad jag vet så går det inte att få bort spärren på något enklare sätt. Har hört att man kan koppla loss hasighetsgivarkabeln till gps:en så ska det synas men det hade några bieffekter. Mottagning på tvn: Min syns väldigt bra vid färd på landsväg men sämre vid stadskörning (många svängar). Skärm i bak: BMW ska kunna hosta upp individuallösningar till detta. På senaste bilsalongen kunde man se en x5a med en lösning som tydligen säljs via BMW. dock var det Alpines prylar. Annars finns ju orginallådan med skärm och DVD för baksätet. Lycka till /Jari |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.