AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
575

Är det min bensinpump som surrar ?

Ibland när jag vrider om tändningen och startar så surrar det ganska mycket inne i min 518 -87. Det låter som om ljudet kommer någonstans bakom/under baksätet.
Det är dock inte alltid detta ljud hörs. Någon gång har det hänt att bilen inte gått igång alls samtidigt som surret börjat. Då har jag slagit av tändningen och försökt på nytt, då har bilen startat som den ska.

Är det bensinpumpen som håller på att gå i sönder ? Någon som vet varför den inte lägger av helt om det nu är den ? Hur länge kan den hålla, surret har kommit från och till i ett par månader.
Vad kostar en ny pump ?

// Martin
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
tror att det är större risk att det är bränslepumpsreläet som spökar än att pumpen håller på att ge upp...finns möjlighet att bygla i säkringsboxen så att pumpen går jämt, så ser du om det är reläet eller pumpen som "spökar"
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Pumpen surrar ju, men den gör det hela tiden, gör den inte det så lär ju inte bilen gå så bra.. men du bör inte höra den i kupén så de är troligtvis nåt annat som du hör..!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Säkert är det bensinpumpen som surrar...Börjar ha gjort sitt när den börjar leva om för mycket.

Priset för en ny pump landar väl kring 1500-2000kr skulle jag misstänka.
Kolla bränsletrycket innan du gör något förhastat..

Mvh Janne.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
min är knäpptyst... har aldrig hört nå surrande ljud... hmm

/Mvh Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.