AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.137

Dålig radio mottagning E39

Jag har dålig radio mottagning utanför tätort

Var sitter antennen, förstärkare m.m

Vad bör jag kolla först ?
Visa användare
234
Tommy Power
525 iX Touring -93
Antennen är väremslingorna i rutan..... Antennförstärkarn sitter bakom panelen med bakre innerbelysningen på vänster sida..... På sedan-bilar....

mvh/

/Tommy Power
Barns beskrivning av en hästkraft:
- "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund."
(Eyvind 10 år)

to
38
tomkal99
G30 540 iX M Sport IE-19
Har samma problem med att radion dör utanför tätort. Någon som vet en bra verkstad som klarar att söka och fixa problemet? Försökt med Wölkes men de hittade inte felet.
//Tommy
Så här var det för mig: Länk
Kan det vara til nån hjälp kanske??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
to
38
tomkal99
G30 540 iX M Sport IE-19
Mer än väl värt att pröva!! Thanks för tipset!!
/Tommy
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Har inte E39 fruktansvärt dålig mottagning redan original?
Att själva antennkabeln är dålig i anslutningen har jag varit med om i alla mina bilar, 20 minuters mikklande så brukar det fungera hyfsat igen. 535'an har jag dock ej orkat åtgärda, är så ini h-vete trött på radion, god bless MP3. =)

Wanna know how it feels to Die?
Touch my car, and you WILL foundout.
to
38
tomkal99
G30 540 iX M Sport IE-19
Dålig mottagning betyder ju att det ändå låter någonting. Så fort jag kommer några km utanför tätort så är radion död(eller bara brusar). Och åker jag genom en tunnel så tvärdör radion. Har aldrig råkat ut för det på någon annan bil. Känns som antennförstärkaren lagt av eller att antennen inte fungerar. Ska kolla det i helgen. Fast det verkar inte lätt att komma åt antennfötrstärkaren. Tydligen i C-stolpen och hatthyllan måste bort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.