AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.950

Fler som har KOLFIBER-luftbox från hamann/köhler än jag?

Sida 1 av 2
RafkoM3
Hej undrar om det finns någon här som har kolfiber luftbox i sin M3a eller vet någon som har en?
Vill fråga lite saker....

/Rafael
M3 Köhler Racing
Fråga på bara så skall jag fösöka svara på dina funderingar.
Priset för den är ca 51000 kr och går att köpa löst alltså utan styrbox men då går bilen kasst, bara så du vet.
Skönt ljud och hästar blir det och FETT är det under huven.

MVH sunken
Är det den där groteskt stora burken som sitter i en bil på Hamann´s sida?? Hur mycket ger den ungefär? Märks stor skillnad?
Ja det är den stora burken som du ser på sidan och den är ganska så fet.
Du får ca 350hk ärliga och det känns skillnad må du tro + att du får ett helt annat ljud i bilen.
Skulle vara fett och komma med en sådan på någon träff i sommar.
RafkoM3
Aså jag har en sån i bilen och det är därför jag ville fråga om det finns flera som har ett sånt insugsystem!
MMhmm håller med dig att ljudet är underbart när man drar på. Resonansen i burken blir skitgött :)
350 hk vet jag ej, men den 'är bänkad till 340 iaf.
Men jag vill komma på ett sätt att dra in kallluft till luftfiltret och skärma av på något sätt?

Det är därför jag ville fråga om någon mer ha en sån och hur de har gjort osv. Och om man kanske kan installera en luftmängdmätare i boxen oxo för just nu så finns det ingen sån.

/Rafael
M3 Köhler Racing
Man blir inte bara lite avundsjuk när du skriver att du är en av få ägare av denna groteska sak som får en att må gott när man ger gärnet.
Hamann lovar att med deras box får du 350hk men jag vet ej vilket fab du har. Den går inte dåligt deras Pole Position kan jag intyga.
Skall du till Tullinge? och vad har du för märke på boxen?
RafkoM3
Om du har Extraktor grenrör oxo då blir det 350 kusar.
Tyskarna tycker om att lägga till lite kusar här och var :)
Nä tyvärr ska ej till tullinge :(
Jobbar då....

Har du icq?

/Rafael
M3 Köhler Racing
RafkoM3
Men är det någon som har lite ideér om hur man ska få mera luft fram till filtret och hur fan man ska skärma av? Det verkar som det kan bli för lite luft om man skärmar av helt.
Varifrån ska man ta luften? Från kanalerna som kyler mbromsarna eller ?

/Rafael
M3 Köhler Racing
Nu vet inte jag riktigt hur det ser ut i innaför fronten men kylkanalerna låter ju ganska så rätt. Jag såg på KH Motorsport att det ville kränga "cool air kit" vilket innbär en sorts tratt som leder in uteluften i ett rör till filtret.

Vad har du mer gjort åt motorn? Är det bara burken, chip och avgas eller är motorn öppnad? Är det 3.0 eller 3.2 vi pratar nu?

Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Rafael har en 3.0!

De 350 utlovade hästarna får du om du har 3.2 enligt deras hemsida. Har du 3.0 får du 330hk

Jag har för mig att han har andra kamaxlar också.

Mvh
Carsten
RafkoM3
Hehe-->Tjena Carsten du kan litegrann du :)

Japp det stämmer det finns andra kamaxlar i den oxo och det är 3.0an.
Jah ska lägga upp en hemsida om den snart och fixa massa bilder på motorn/insuget och lite info.

Men jag ville gärna ha kontakt med någon som oxo har ett sånt insug. Hörde att det fanns någon i Skillingaryd som hade ett sånt.

/Rafael
M3 Köhler Racing
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Snart har jag också. Är någon sugen på ett, så säg till. Ju fler, ju billigare... =)

Pris: mindre än en tredjedel av vad Hamann tar.

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Vänta här nu...snackar vi 51000 kr för ett luftfilter?! Kan ngn förklara?
Fråga 2: Hur kollar man upp ett importerbjudande (M3 3.2 Cab) bäst map miltal och service? Kan man plugga in i bilens diagnostikenhet och lita på resultatet?
(Ursäkta att jag avviker från ämnet...)
Boxen tillverkas av Frank Kunststofftechnik i Karlsruhe. Den kostar inte 51000.-
"johan"
Nu är det inte enbart luftfilter och Kolfiberbox man får för 51000 loppor! utan lite andra prylar med.

HAMANN Sports-Kit Evo for M3 3.0. 330 hp/243 kW

Airbox-System including all necessary fitting parts
Recalibrating of standard Motronic
Special exhaust manifold
Sports air-filter
High Performance Silencer with 2 stainless steel tips

Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
HeHe... jo snart kommer det väl ett...

Eller Bumper ??

Den som har flest saker när han dör vinner...
xerox11
Ser att alla funderar på luft Prova M5 dessa har en tratt som dom tar luft till filtret

Touring Power
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Nu har jag med. =)

Även QUAD här på forumet har väl ett...

/Edvard
BMW CS # 4503
QU
70
QUAD
BMW M2 F87 -17
Jupp det stämmer att jag har en box från Köhler Racing i min bil. Fungerar skit bra.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
QUAD:

Har försökt nå dig via email/icq utan resultat.

Kan du maila mig en nårbar mailadress så jag får tag på dig? =)

/Edvard
BMW CS # 4503
*RafkoM3*

När jag Hadde luft boxen på min bil så gjorde jag en avskärming av mettal, sen drog jag 2 slangar till filtret som gick genom avskärmingen.

Jag borrade hål och satte på luftmängdmätare.

MVH //martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.