|
|
|
|---|---|
|
Tempen går inte upp som den ska på min e23 -82, mätaren stannar för det mesta på halva vägen. Ibland på tomgång går den upp till normal men sen snabbt ner igen. Bilen har Motronic. Motorn går också "fett" + hög tomgång, typ 1000 - 1050 rpm. Jag har kollat kylarvatten och det är rätt nivå. Jag gissar att det kan vara termostaten eller tempgivaren. Någon som har någon idé vart att börja? Jag gissar att jag inte är den första med det här problemet, sökte på forumet men hittade inget. | |
Nissen |
troligtvis termostaten, blandningen brukar väll påverka avgastempen o inte motortempen. |
| Ja, med stor sannolikhet termostaten. Och eftersom Motronicen tror att motorn är kall så öser den på med soppa så att motorn går fett + höjt varvtal på tomgång. | |
| "Motronicen tror att " ska bort från ovanstående | |
|
Kolla så du har en termostat i den överhuvud taget.. men jo.. byt den om det sitter en i.. annars så kan du sätta i en. Jag hade ingen i min bil.. och då var det precis som du skriver.. bilen blev aldrig varm... |
|
|
Tack för svaren, ska kika på bilen i morgon Söndag. Kanske det inte sitter en termostat i, det verkar nästan så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.