|
|
|
|---|---|
|
tänkte köpa ett par 60/60 sänkfjädrar för cab till min vanliga 318i E30 tänkte bara kolla om det funkar eller måste man göra en jvla massa modifieringar? bilen ser ut som en jeep nu iaf. har 15 tums hjul. -BMw power- | |
|
Tja, går gör det ju. Jag hade 60/60 på min 318i -86 och det gick ju, men förvänta dig inte att lasta in släkten i baksätet och köra grusrally direkt. Den går att använda, men om du är rädd om avgassystemet så får du hålla dig på motorvägen och inte lasta något i bilen. Mitt hemmabyggda avgassystem fick byggas om 6 gånger under den tiden jag hade bilen p.g.a. att det hade tagit i under. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
kan man klämma in nåt som gör att den blir 60/50 istället? -BMw power- |
|
|
hur är det på besikningen med 60/60? -BMw power- |
|
|
Tja, det finns ju prylar på Micro, Biltema m.fl. som skall göra så att gamla fjädrar inte hänger ner sig, men det är inte godkänt av bilprovningen. Bilprovningen säger inte så mycket om 60/60-sänkning mer än att de tycker att den är jättelåg och undrar hur man kan köra med den sådan. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
5-6cm hög trottoarkant är inte ens att tänka på alltså ? -BMw power- |
|
|
den är orginal bilen , så det är ingen läpp på den där fram -BMw power- |
|
|
Nej. Det går väl kanske kanske om du kryper över den, men räkna inte med att köra över den som vanligt. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
snyft.... det vill man ju klara... hehe, varför finns det ingen som säljer en sänksats till rimligt pris för... typ sådär 50 fram och 40 bak. -BMw power- |
|
|
Hagge har du 60/60 på bilen nu eller? har du bild på det? -BMw power- |
|
|
H&R har 35/35-satser tror jag. Och Weitech har säkerligen 40/40. Kika hos bildelsimporten.nu, motornord.se m.fl. så kan de säkert hjälpa dig. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
h&R ligger ju på 2000+, fattig student är man jö ;) med en bmw 318 "jeep" -BMw power- |
|
|
Hör med bildelsimporten.nu då för de har ju Weitech. Skulle gissa på 1400 spänn till din bil. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Det ar ju inne med jeepar nu. Se det som att du har en BMW CrossCountry. Haller med om att E30 ar sjukt hoga i standard. Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.