|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem. När jag tittade under bilen idag så såg jag en liten fläck på marken under bakvagnen. När jag körde upp bilen på brygga så såg jag att undersidan på tanken var fuktig av bensin. Skruvade loss locket under mattan i bagaget och tittade där runt givaren men inget läckage där. Det är väldigt svårt att se var det kommer ifrån... Nån som har nåt vettigt tips? Eller är det någon som vet hur man tar loss tanken från en 735 E32:a? Finns det nån länk till nåt där man ser hur tanken är upphängd? All hjälp mottages tacksamt! | |
| kolla den vågräta skarven på mitten av tanken.tanken sitter med 2 tankband som är fästade bakom stötfångaren ,så bort med den,bort med hb innerskärm så ser du en del slangar på tankröret ,kolla om någon måste bort ,+ dom vid tankmätare. | |
| Det brukar rosta vid dem smala ventilations rören.Svårt att se,utan att plocka ner tanken. | |
|
Tack så mycket för tipsen. Skall ta ner tanken och kolla. Vidare information följer när jag har fixat detta. |
|
|
Hej! Flikar in här :) Jag har ett bensinläckage vid en av slangarna,runt slangklammern på högersida av tanken...Syns om man kikar underifrån,tänkte bara kapa den en smula o trycka dit en ny klammer..Hoppas på att det blir tätt :) Mvh Janne. |
|
|
Fölåt om jag lyfter en gammal tråd. Jag upptäckte att min bil läcker bensin under nånstans, var är det vanligast att det kommer ifrån? det verkar vara rätt långt fram, och det är rätt mycket. Nåt speciellt jag ska kolla innan jag ger mig på rören? |
|
|
Koop>>>Systematisk felsökning är det som gäller i ditt fall :) Vanligast brukar ju vara att någon slangklammer är lite för dåligt åtdragen.. Mvh Janne. |
|
|
Jag hittade läckan, det var ett hål i röret precis vid bakaxeln. Knipsade av röret och ersatte den skadade delen med soppaslang. |
|
|
Koop>>>Ok,bra.. Också bra med lite återkoppling...brukar vara ganska dåligt med detta emellanåt... Kanske pga att det ofta tar lång tid innan man lyckats hitta sitt specifika "problem"...eller så beror det på något helt annat :) Jaja... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.