|
|
|
|---|---|
hogbergs |
Jag hade låst bilen och vridit låset till s.k deadlock, och nu under natten har någon försökt ta sig in i bilen, men misslyckas, däremot har dom vridit sönder kolven, så nu är det bara ett hål in i dörren och nu kommer inte jag in i bilen. Att folk inte kan låta en ha sina grejer i fred fattar jag inte. Någon som varit utsatt för liknande eller har något tips? mvh Tomas |
| Du kan inte ta dig in genom passagerardörren? | |
|
Har man vridit i deadlock så går det väl bara att öppna från förardörren.... Möjligen om "nödöppningen" på passagerardörren kan funka. Lyfta upp handtaget lite och vrida om nyckeln. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
hogbergs |
Nej tyvärr fungerar inte "nödöppningen" eller. Ringde Bmw och dom hänvisar till låsmed, ringde låsmed och dom hänvisade till bmw hmm... |
|
Hmm..tänkte inte riktigt. Du har nog inte ens nödöppnings-grejen på E28:an. Är låscylindern borta så att du kan se in i dörren? Isf borde du kunna komma åt den lilla microbrytaren som sköter dead-lock-läget och lyfta upp blecket som aktiverar brytaren. Sen borde du kunna få hjälp av någon att öppna antingen via bagage eller passagerarsida. Give it a try :) Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
hogbergs |
Tack Patrik_N, fick upp spärren, du besparade mig en dyr verkstadsnota. Nu ska jag bara sätta i en ny kolv sen blir det åka av igen Återigen tack så mycket.. mvh Tomas |
|
Tack, tack..trevligt det löste sig! Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
fasen Patrik, inte visste jag att du var en hejare på E28:an... br att veta! // Ha´t mvh kim -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
bmw_m6: Jag har haft E28 sen slutet på -97 så jag har varit med om en del :) Men det var ju inte så lätt för dig att veta.. Sen om jag är en hejare kan väl diskuteras..hehe.. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.