AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
382

Supersprints GRENRÖR = dålig kvalitet?

Undrar bara om någon här har erfarenhet av Supersprints grenrör? Köpte ett extractorrör till kompressormaskinen, men verkar ju vara lite si och så..... Inne vid flänsarna emot toppen så ser man utstickande rörändar, sticker ut ca 1-2 mm lite här och där, alltså ojämnt. Svetsar och klumpar som sitter i "vägen". Har nu portat grenröret (flänsarna) rejält och Nu ser det kalas ut. Har iofs ALDRIG haft speciellt höga tankar om SS, men nu funderar man ju verkligen på vad det är för "skit" kvalitet på dom..... Erfarenheter?
Visa användare
162
e30cab
E34 525 -91 2
E30 320 blivit 325
jag har själv haft ett super sprint extractor i rostfritt till m20b25 och det var konon fint gjort, du har kanske fått ett sk måndags X
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Så är det med italienska grejer! =)
rocketboy
Mongo håller med fullständigt om att ss grenröret till M motorn ser ut som kom å hjälp mig å dö ;-)
Fast grenröret till 2,8 såg riktigt fint ut undrar om det är gjort på samma ställe
Rocketboy: Ja, man kan faktist undra vad dom håller på med ibland på SS. Jag fick gröpa ur mitt REJÄLT, satt i ca 2 tim per rörgrupp..... Men nu blev det iofs riktigt kalas, slipade upp portarna lite, lite, så att det inte finns nån vass kant som hindrar där heller. Vet du hur dom är behandlade på ytan? Tänkte elpolera mitt (som kromat)..... Allt för de sköna ögonens skull c",) Blir ju iofs blått/gult ganska snabbt men kul ändå! Kimpa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.