AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
482

Skumt (el)fel, 518iS

Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Hej!
Jag hade ett skumt fel på min 518 -87 för bara ett par dagar sedan, jag körde en kort sträcka, ca 3 km, bilen stod still i en kvart innan jag åkte hem igen, och då var c-lås, stereo, innerbelysning, varningsblinkers ur funktion, det spelade ingen roll om motorn var på eller avstängd. Jag stannade och kollade alla säkringar, och alla var hela, sedan körde jag hem igen och när jag svängde upp på infarten så börjar stereon spela igen, och allt annat fungerar också!!

Någon som har haft samma/liknande fel och vet vad det beror på?

P.S. Jag HAR sökt inlägg :P

Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
En månad har gått, inga svar, men exakt samma fel uppkom idag igen!

INGEN som kan veta vad det kan vara?

Sen så kan det ändå vara säkring som spökar!!
Jag hade "nästan" samma fel fast då var de bara helljuset som levde sitt eget liv !!
Det var en säkring som var av i "tråden" eller det var en spricka knappt synlig , i sprickan så blev det oxid !
Så det funkade bara ibland.

Billy B-10
Länk
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Okej, tackar, jag ska kolla upp alla säkringar och reläer.

Igår när jag skulle låsa upp bilen låste bara förardörren upp sig och eftersom jag låst med "doublelock" (heter det va?) så kunde jag inte komma in i de andra dörrarna. Ska det inte gå att öppna passagerardörren med nyckeln trots "doublelock" ?
I och med detta så inträffade alla andra fel som jag beskrev tidigare.

En sak jag noterade var att stereon "nollställer" sig, dvs cd-skivan började om från spår 1 igen och fortsatte inte där den var när den stängdes av.

Skumt!

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
sa
10
sadanros
518i touring -94
Sitter här och kollar på gamla inlägg, och om du inte redan fixat detta så sätter jag en rejäl slant på att det är din huvudsäkring på 80A som sitter i en svart hållare precis vid batteriet som spökar.
Hade själv samma fel och upptäckte inte att det var en spricka i denna säkring förrän jag skruvade bort kabelskorna, då säkringen ramlade isär.
Nu var det ett tag sedan du skrev detta och antingen så har du redan fixat detta eller så har du inte haft problem fler gånger, men om du inte bytt denna säkring, gör det (om det finns på din, själv har jag en -94)
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Tjenare!
Problemet har aldrig kommit tillbaka sen sist jag skrev i den här tråden, så jag har inte brytt mig om det nåt mer.
Säkert nåt glapp någonstans...
Men tack för svaret :)

___
Killar med kvalitet kör BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.