|
|
|
|---|---|
|
Sista veckorna haft ganska tydliga vibrationer som känns i hele bilen när motor är kall. Ljudet är också annorlunda. Tigiare kunde jag inte höra annan skillnad än att vartalet låg lite högre. Har någon nån ide ? | |
|
Tjena Fullt möjligt att en cylinder är "borta" tills motorn blir varm, kan också medföra en viss obalans/vibrationer om den inte går på alla. Kolla kablar samt tändstift. Mvh Skalman |
|
|
Låter som det kan vara insugspackningarna.Drar den mer bränsle och olja?Var och kikade på mina häromdagen och det var både torrt och småsprickor,tätade tillfäligt med tätmassa tills jag får råd med nya(kostar 1025:st på Bmw)att lossa hela paketet,täta och sätta ihop tog med mek hjälp 3,5tim.Bilen blev vibratonsfri och förbrukningen sjönk från 1,98 till 1,41i snittförbrukning.Tätningen köpte jag på OK,Hermetit tror jag den hette,en blå tub.Tror inte att det är en optimal lösning men det verkar funka för stunden,i alla fall tills jag får råd med nya packningar. Mvh Dic. |
|
|
Kolla så att inte en vinge från fläktvingen har gått av för då kan den vibrera en hel del, låta konstigt när man kör iväg också. //Schnitzer |
|
|
Hmm Insugpackningar redan bytte. Ser ut som om kylfläkten vibrerar aningen. Kan dock ha hittat felet då jag känner avgasdoft över hö motorhalva. Ett läckage före katalysatorer torde jo kunde förklara ganska många symtom. Sett antytt pendlande tomgång vid VARM motor 1-3 gånger , typ någon sekund. När jag lyssnar vid vä bakhjul tycker jag avgaserna låter lite mullrigare än tidigare, vilket förstås också är rimligt vid avgasläckage. Har inte tittat på fläkten vid motor avstängd än. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.