|
|
|
|---|---|
|
Detta är väl främst till Dawwe som jag köpte bilen av.. har tappat bort din mail.. Problemet med 323:an (84:a) är att den ibland inte startar.. Man vrider på nyckeln och tändningen går på men sen är det tyst.. startmotorn snurrar ej.. Händer bara ibland (har hänt mig 1 gång och tjejen ca 5 gånger).. jag fattar inte vad som kan vara fel.. Låter man bilen stå ett tag så brukar den starta igen.. Jag har bankat på startmotorn utan resultat.. bytt jordfläta och gjort rent all kontakter på startmotorn utan resultat.. Har även märkt att det oftast är en liten fördröjning när man vrider på nyckeln innan startmotorn går igång, är det normalt? Vad jag fatar så är det bra med kräm i batteriet eftersom den startar efter en liten stund? Dawwe är batteriet gammalt? Jag blir tokig... /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! | |
|
Plattan bak på tändningslåset,byt den så funkar det säkert. Kan tänka mig att du vrider nyckeln lite längre än din flickvän. Troligtvis glapp. Henrik |
|
|
hmmm.. tänkte också på nått sånt.. men jag våldade som fan med nyckeln idag när det hände... borde inte det ha funkat då om den är glapp? Vad är det för platta? /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Bara ett tips,inga garantier för att det funkar på E30. På E21an jag hade så var det glapp i plattan som sitter längst ner på låsenheten,elanslutningen med kontaktytor,som ger kontakt mellan + och startmotor(och tändning och övrigt)den ville inte vara med längre en dag och då ville inte bilen starta,fick byta den då,starten gick ej då. Henrik |
|
|
Mm.. ska kolla det.. Inte dte första man tänker på :) /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Börja förresten med att ta en kabel från solenoiden på starten till + på batteriet,går starten då så är den felfri(gör flera försök för att kolla om den missar ibland) Var lite trött igår så jag missade detta. Henrik |
|
|
För dom som ville veta vad problemet var : Det var tändplattan som sitter på baksidan av tändningslåset som var pajj.. I denna så sitter det en kula som inte ville få kontakt riktigt.. En ny kostade under 100 kr har jag för mig och är ganska enkelt att byta... /Jimmy Länk |
|
| Jag tycker det är perfekt när ni återkommer om ang problem och avslöjar lösningen! *tummenupp* | |
|
BMW735IA eller he rik Har exakt samma problem på min 323 -86:a. Den är glapp nånstanns. Någon som känner för att ge lite närmare instruktioner på hur man byter denna tändplatta? |
|
|
Det var busenkelt.. Ta bort all plast som är ivägen.. Dra lös den (vita)tändplattan och sära på sokerbiten i andra änden.. Gör allt i bakvänd ordning.. Glöm inte att koppla bort batteriet innan du börjar.. /Jimmy Länk |
|
|
Någon som vet vad denna tändplatta kostar? Mvh Henke |
|
|
ca 100kr /Jimmy Länk |
|
|
Okej, det var ju inte farligt :-) Mvh Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.