|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
För ca ett år sedan så fick jag framhjulsexplosion på min volvo FH16. Det var det läskigaste jag någonsin varit med om! Lyckades på nåt märkligt vis hålla alla 24 meter kvar på vägen... har ingen aning om hur det gick till... så kom inte här och berätta om era traumatiska upplevelser vad gäller däck med punktering förrens ni suttit bakom ratten i en fullastad långtradare och skjutit ett framdäck! :-P Det smäller vill jag lova!! :-D |
|
BmwMutte |
Låste fast min gamla 528 tills jag fick punka.. det var skoj...=) |
|
Hej! Har aldrig själv fått punktering *ta i trä*. Men däremot kom jag att tänka på när ett däck exploderade på pappas lastbil. Höger bak, på sista axeln på hans Scania 143:a. Saken var den att ett lite grabb på sisådär 12-13 år cyklade jämsides på trottoaren när däcket smällde. Han flög av cykeln rakt in i ett trädplank, av reflex då alltså. Sen medan pappa bytte däck kom han fram och frågade om det var en bomb. Stackars pojke, kan inte ha vågat cykla hem pga rädsla för punktering ;) Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Har hunnit med ett par punkteringar nu. Blåste ett supersingel (dom där fetbreda, singelmonterade lastbilsdäcken) på släpet. Såg det i backspegel, ujjamejjen så släpet wobblade. Fick stopp tämligen omedelbart på vägrenen, på med varningsljus och ut med triangel. Främre hjulet i framboggin hade exploderat, ryckt bort skärmen, tryckt in skrämstaget till det bakre hjulet genom detsamma och ryckt loss en bottenplåt i flakgolvet. Dock fint med serviceavtal, jag tittade på medans jourbilen lagade :) Häromdagen small ett framdäck på Audin. Mitt i skogen, långt från folk.. och jag upptäcker att nån har lånat mitt fälgkors. Då var jag munter. Däckhandlaren hemma slängde sig dock i bilen och kom till undsättning. Gratis. Han har en ny stamkund nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.