|
|
|
|---|---|
|
Är det ngn som har ett förslag vad som kan vara felet då min varvmätare och ekonomimätare är döda? Varvmätaren kan hoppa till lite då och då men ekonomimätaren är still. Var mäts varvet om det kan vara en kontakt som ergat? Bilen är en 325ik -87 MVH Johan JIK | |
svintoleffe |
det kan vara isbatterina som är slut sitter bakomintestumentpanelen. Men det kan ochså vara ergat. |
| knacka lite lätt på Ekonomimätaren med fingret/knogen så hoppar den nog igång. Min brukar fastna längst till höger ibland. Misstänker oxo batteriet. | |
|
blås rent med högtryck i motorrummet! det funkade på min. mätarna va döda när jag köpte min men efter ett par veckor gjorde jag en motortvätt å då hoppade dom igång. har funkat perfekt ända sen dess. //PP |
|
theedge |
på min e30 va de en säkring, har för mej att innerbelysningen inte fungerade heller..... |
|
Hade examt samma problem som dig, det var en säkring som hade gått. Dock har problemet kommit tillbaka för att sedan upphöra ett antal gånger efter det. Misstänker att IS-batterierna är kassa. Det står hur man byter dom under "gör det själv", det funkar tydligen med vanliga LR6 uppladdningsbara batterier. Se dock till att köpa sånna med lödöglor på. /Johan |
|
|
Jag skickade upp min 320 på ett skapligt ställ och till min förskräckelse så la stereo, varvräknare, ekonomimätaren och klockan av. bytte säkringen och allt fungerade klockrent igen. kommer inte säkert ihåg vilken det var men jag tror det var säkring nr 19. [ - A Man Is Only As Good As The Dreams He Dares To Live - ] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.