AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.500

Ops, samma bil på mobile.de med 15400 på mätaren men här 13000

Sida 2 av 2
Tja, men om man lånar en bild så ska man skriva att man lånat den. I annonsen står inget om detta. Tvärtom är det mer än en bild, vilket ger ett intryck av att det är bilen i fråga.

Och inte ens BMW kan garantera milen på någon bil, om det inte är en splitter-ny från fabriken.

Det luktar bluff och båg lång väg över den där annonsen.
Hej

Det är ju mycket möjligt att han "lånade" bilderna till sin nyligen importerade bil från tyskland. Och att det i tyskland fanns en precis likadan bil (modell, färg, fälgar, dock ej mil) som såldes samma dag som han lade in annonsen. Sånt kan hända...

Han borde ju skrivit att det inte var bilen som såldes som var på bilderna. Det är väl kotym när man informerar detta i annonsen?

/Rickard
-d
299
-dB
130i -07
Om killen nu är så ärlig är det ju synd att han inte kommer in hit o försvarar sig, jag tycker att det är bra att sånt här uppdagas. En blivande spekulant kan ju kolla bilen extra noga och om den då visar sig vara OK är ju ingen skada skedd.
Marcel
Jag är från Karlstad, och jag varnar er som vill köpa BMW härifrån. Det finns några oseriösa handlare som säljer bilar i barack liknande bilaffärer, eller garage. Deras bilar skulle jag aldrig köpa. Put it this way, ska du köpa importbi,l så ska du inte handla av dessa skojare.
chrille70
Marcel: Visst håller väl Autowåx också på med bilimport, men de lär väl vara seriösa i alla fall?

Marcel
chrille70//

Självklart. Jag skrev om oseriösa handlare.
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Precis sluta smutskasta utan bevis..

----
Min FD,M3 DAYTONA
Länk
----
Scheckheft
Hej, ett klargörande: det är inte tillåtet att "låna" bilder från nätet. Upphovsrätten ligger hos den som tagit bilden. Det är ok att använda bilden om man har fått tillstånd av fotografen. Det räcker alltså inte med att tala om bilderna inte är ens egna.

/Scheckheft

Länk
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Om en bilhandlare inte har råd med en digtalkamera till 2000 spänn, värkar han inte som en seriös säljare...

BMW är mer änn en bil - Det är passion
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.