|
|
|
|---|---|
Ken |
Är ägare till två M3:or en avus blå coupè och en gul cabbe,den gula är jag inte så pedantisk med för att där syns det inte så mycket när man har kört ett par dagar,men min blåa så syns det direkt o det tycker jag inte om så jag tvättar ca var o varannan dag för att det ska ju se bra ut,ska man vara fin så får man lida pin........ |
|
Tvättar själv minst en gg per vecka och folk tycker jag är pedant.... Vissa av dom städar 2ggr per vecka hemma medans deras bil ser ut som ett rullande asfaltsstänköveralltochgrustagpågolvetfordon.... Så fortsätt putsa du:-) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Klart man ska putsa på pärlorna... Ju mer desto bättre... //Cosmos Söker 520 eller 528 E28!!! |
|
|
Ja du Ken är själv mobbad av mina kompisar/vänner , tvättar 1 gång i veckan in och utvändigt . Och är väldigt noga med att folk inte skräpar ner i bilen eller kladdar på lacken . Kör inte mer än nödvändigt in på grus/ler/dåliga-vägar . MVH Tony -Phiber- BMW 525 i pedantskick ! Undrar om man får mer för bilen om man tar hand om den ???!?!? DUM FRÅGA ! |
|
|
Dammsuger bilen och torkar av panelerna ca 2 ggr/månad, tvättar bilen 1 gång i veckan, vax 1 gång i månaden, ordentlig fälgtvätt varje vecka. Min 2-årige Gudson åkte med mig till dagis ett par dagar och döm av min uppskattning när hans mamma skjutsade honom nästa gång, då han sade: "Det är skräpigt här"... :o) |
|
|
men är det bra för lacken om man tvättar bilen så ofta som 1 gång/vecka?? Abbe |
|
swemho |
jag tvättar bilen totalt varannan vecka, men blåser av den med avfettning en gång i veckan för att få bort salt o skit, och rengör i däckhusen så att det inte börjar rosta av all j-vla lera som fastnar där. Dammsuger, putsar, tvättar invändigt, ja det varierar |
Phille |
jag tvättar oftast en gång i veckan.. men då e det avfettning av sidor och hjulhus.. grov tvätt med större svamp sedan med mindre svap för att få bort mindre partiklar som näslat sig in på jobbiga ställen.. sedan sämskiná av vattnet tills helt tort.. sen polich time.. efter det waxning.. folk säger att jag e pedant men vafan har man inge garage eller carport så vafan.. jobbigt.. men så e det.. Nobody is Perfect Im nobody... :) |
| bmw39!! det är nog bättre i alla fall än att låta grus och salt ligga och nöta på lacken skulle jag tro. | |
sportsbmw |
Man kan inte vara nog pedantisk när det gäller att hålla efter våra PÄRLOR! Själv tvättar jag min bil 1-2g ggr i veckan, det är som jag säger, vill man vara fin får man lida pin! :) ¨mch / Rickard! /// BMW RULES /// |
|
Precis! =) Hellre kallad pedant än att köra omkring i en ständigt skitig och nerstökad bil. Hur mysigt är det att gå sätta sig i en solkig bil? När man kan kliva in i en reeen skönhet ;) ahja hur som helst keep on caring 4 your BMW! |
|
|
För mig är ju automattvätt = dödsynd. Men hur illa är det igentligen, är det bättre att automattvätta en gång i månaden än att handtvätta 2 ggr/år?? Vart har dom bästa automattvätten? |
|
|
Bästa automattvätten - Svårt att säga! Gå in och fråga vad de har för borts, samt när de byttes senast.. Dom du ska leta efter är breda.. Och påminner om syntetiskt sämskskinn i materialet.. Helt okej om de är nya! Sen finns det juue helt högtrycksbaserade automattvättar också.. Själv tvättar jag pärlan för hand.. Med högtryckstvätt ibland.. Svamp och hink ibland.. Jaja.. Tvätt en gång i veckan är juue bra.. Olio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.