|
|
|
|---|---|
|
Höjdjusteringen till mitt vänstra halvljus började låta som en halvstrypt pippi-fågel. Antingen är det något som kärvar/hoppat ur, eller så har den fått fnatt. Det märks tydligt att något händer när man vickar på "motorn" men den snurrar o snurrar o snurrar. Kopplade bort kontakten till "motorn" och döm av min förvåning när jag slog på lyset och den fortfarande lät!! Dock bara i nån hal sekund eller så..men ändå. Jag tycker det ser ut som om den är skruvad från fronten så jag antar att man behöver riva lite där. Hur gör jag detta enklast!? Önskar tips! Mvh Patrik - som kan blinka med ena ögat ;-) _____________________________________ Mannen bakom Länk | |
| Ta bort frontplåten plus vänster galler så kommer du åt den. Jag har precis bytt motorn på min 540, den lät också illa. | |
|
Lossar man frontplåten och gallret från motorrummet eller hur får man bort det? Köpte du ny motor eller på skroten? Kostar? Många frågor blir det :) Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Plåten sitter "ditknäppt". Det svåraste är det "snäppet" som sitter under resp. blinkers. Jag kom inte åt att trycka ned dem uppifrån med lång skruvmejsel som man tydligen skall kunna göra utan jag lossade stötfångaren för det går på ett par minuter. Då blir det lättare att lossa plåten längst ut. Gallret sitter med 4-5 skruv. Jag köpte ny motor på BMW, jag skall kolla priset. |
|
| 620:- kostar en ny på BMW. Om du hittar någon på skroten så kan det vara bra att veta att det är samma på höger resp. vänster sida. | |
|
Okej. Tack för hjälpen. Då vet jag vad jag skall göra endera dagen då :-) Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.