AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
425

H*lvete va sugen man blir på en e36 CAB nu

Det har ju minst sagt dykt upp en del läckra cabbar på börsen nu... går och överväger att byta min coupe mot en cab. Skiljer försäkringen mkt? Ljudnivån med cabben uppe är den omänsklig vid farter över 80km/h? Jag har all utrusning på min coupe nu, och har tänkat att köpa en cab med likadan utr. fast utan klima.

Kommer jag känna att jag har gjort "värsta" uppköpet eller ska man vänta (som jag planerat innan) att köpa en e46 cab eller coupe istället.

Ni som har haft e36 limo eller coupe och byt till cab, hur upplevde ni det?

MVH
Zoolander:
Det var ruskigt fett att byta upp sig till cab!
Körde ofta bra över 110, visst hörs allting mera men det är en del av tjusningen - inte minst motorljudet. Försäkringen är dyrare men det beror på din ålder, var du bor etc.......Köp en med hardtop.Köp en "nackvridare" :
BMW M3 CAB 321HK ( ENDA EX! )
Årsmodell: 1997
Mätarställning: 8.500 mil
Färg: Lilametallic
Karosseri: Cab
Pris: 259.000 kr
Info: Individuallila med Lila skinn.Lila cab (enda ex i denna färgkombination )Imp -99. Absolut full dokumention på bilen med servicebok och servicepapper.Bilen är i fruktansvärt fint skick med förmodligen all utrustning utom Telefon..Ny vanos.Mycket välservad för mycket pengar.Måste absolut ses o köras.Ring för mer info. AC-Schnitzer 3-delad splittfälg Type-R Rostfritt avgassystem, Fullt ställbart väghållningspaket, BMW originallarm, Farthållare, Elstolar, Larm, Nackstöd bak, Elhissar, Sätesvärme, PDC(Park Distance Control), Dubbeldigital klima, Stora färddatorn, Ickerökarpacket, Velourmattor, Airbag förarsida, Airbag passagerarsida, Strålkastarrengöring, Ställbart halvljus, Stor HIFI ljudanläggning med växlare.
Försäljare: Nilssons Bil & Verkstad AB, Staffanstorp
Telefon: 046-25 59 20, 0709-52 56 20
Fax: 046-25 49 84
E-post: jlm@home.se

Detta är min g:a och finns på www.bytbil.com
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Försäkringen skall inte skilja om man får tro dom förfrågningar jag gjort på försäkringsbolagen. Alla jag pratat med hävdar att det samma premie med eller utan tak.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Om man nu gillar lila och gult. Borde vara lättsåld i Karlstad, dock inte nu när Färjestad föll tungt mot Frölunda. Men kanske till nästa säsong, den ultimata bilen för den sanne Färjestadssupportern!
Tjena!

Purple: M3 har jag verkligen inte råd med, premien blev alldeles tok för hög. En 325 med manuell vxl-låda vore inte fel om försäkringen inte skiljer nåt. Ska ringa och höra med LF.

Har sett en 325 cab med Hardtop, silvermetallic med rätt så bra utr. för runt 140kkr. Sugen som attans!!!

Ska kolla upp alla kostnader för innan jag börjar härja runt bland alla annonser...

Åsså måste Sambon övertalas....

MVH
Hubbe325:
Gult?, hellila är bilen = purple
(jag borde kanske byta nick nu till "Yellow dog" eller ngt men då vet ni inte (historiskt sett) vem som brölar på detta forum)
Länk
(inte min, men samma bil fast orginal)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En kompis här i sthlm har en lila individualbil med lila schinn tror hadn pratade om att sälja sin 96 kring 200-220?
Asken
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Var det inte din bil som togs upp i ngn tråd häromdan, den var iaf gul och lila i klädseln
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Vad du än gör så köp inte en bil utan klima.
Svårsålt som bara den sen.
Hubbe 325:

Kolla på www.bytbil.com
sök på M3 cab -97
Kolla efter denna text:
BMW M3 CAB 321HK ( ENDA EX! )
= min gamla
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.