|
|
|
|---|---|
betriebsanleitung1 |
Hur länge håller Bmw reservdelar till de olika modellerna?Enligt Bmw Sverige hade vissa delar till 850 utgått iallafall.Finns det inte bestämmelser på ett visst antal år delarna ska finnas? |
| 10 år är brukligt på dom flesta tekniska produkter | |
|
Finns ingen lag om detta utan, som Gasar-Magnus skriver, 10-år är brukligt...men ingen bestämmelse finns om det. Peo |
|
|
Dem flesta "grejorna" finns då kvar till E28 i dagsläget,iaf dem res. delarna som jag har viljat få fram från återförsäljaren. Det jag inte har lyckats få fram var en ny diffbroms...det hade BMW slutat med som originaldel till 535:an. Finns väl antagligen att komma över från annat håll. Mvh Janne. |
|
|
Väldigt mycket finns fortfarande att köpa till min 3.0S -72! Exempel på grejor jag köpte förra året: - bromssköldar - bromsskivor - kompletta axlar till vindrutetorkarna - komplett hållare till grenrör vid vx-låda - gummiring mellan bensinpåfyllningsrör och kaross - skruv att justera strålkastarinställningen med Per L |
|
| 10 år är ganska kort tid tycker jag. Jag menar efter 10 år är ju ändå dom allra flesta bilar i helt OK skick. | |
betriebsanleitung1 |
Jag försökte köpa 850 fronts&bakspoiler pga avkörning ,men förmodligen sa de så för att slippa ha jobb med det.Då får jag fråga igen ,eftersom de producerades till 1999 så måste det ju gå |
| Ojay: tänk på att vi bor i landet med Europas äldsta vagnpark ...... | |
|
Jag tror Finland har ännu äldre bilpark.... Dyrare nybilsskatt gör att det blir så. Jag har en gammal Opel Ascona -77 som jag ägt i 5-6 år. Jag har fixat en hel del på den och köpt både det ena och det andra till den. Och jag har aldrig varit med om att inte Opel skulle ha en reservdel till den.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.