|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Det är vel självklart att brott ska polisanmälas. Han har uppenbart brottsligt beteende. Att du sedan har liten till ingen chans att få ekonomisk resning är jo en helt annan femma. Polisanmäl brottslingen ! Sedan är jo ärendet mellan honom och polisen. Tänk dig fallet att han lurat 3 stycken. Var för sig blir det ord mot ord, men om 3 pers oberoende av varann har polisanmält är det svårt att hävda sin oskuld. |
|
|
liste.. jag lyckades få fram hans adress, men tack ändå. |
|
|
Vitto, Vilketet satans pack va. Att lura folk som bara vill snygga til sin bil lite grann. Nä gör som det föreslogs häruppe, det där med två pålitliga morbröder. Annars går han säkert och lurar någon annan... Pontus |
|
|
Jag skulle absolut åka dit och få ''valuta'' för pengarna!! Var har han för telenr? Vart bor han? Vad heter han? |
|
|
Post has upgifter har! jag vill veta vem han är Tel adress bank konto numer name allt du har |
|
| vem tusan köper begagnade fälger med sketna däck kvaR? :/ köp hos www.dackonline.net och på gummihuset.se får du mer för pengarna + att det är nytt! | |
|
Kanske för att dom är värda hälften när du rullat ut genom porten. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Skulle personligen hellre köpa fina begagnade originalfälgar för samma peng som nya "billiga" piratfälgar! Fälgar/däck sjunker i värde i ungefär den takt som Trucker skriver! Däck/fälgar i nyskick brukar man kunnan köpa för halva nypriset på begagnatmarknaden. Är däcken lite slitna finns det inte mycket ekonomiskt värde i dem längre..... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jewe: polisanmäl direkt!!! tänk på att idioten kanske håller på med liknande bedrägerier mot andra, då känns det nog fint att stoppa hans lilla levebröd. Även om det inte är några jätte-pengar så ska idioten få sig en tankeställare när farbror blå hälsar på,. Zaharald |
|
sugen |
Hamnade i en liknande sits för ett tag sedan, skulle köpa en mc i Sundsvall, jag bor i Göteborg. Jag la 5000 i handpenning och bokade flygbiljetter. Kvällen innan ringer killen och säger att han har sålt hojen till en annan. Jag blev förbannad och förklarade att han inte kan göra så. Han var villig att återlämna handpenningen men inte ersätta flygbiljetterna. Dagen efter ringde jag och sa att jag hade diskuterat ärendet med vår företagsadvokat och han lovade att hjälpa mig i ärendet eftersom det var solklart säljarens fel, dvs jag hade tillgång till obegränsade resurser utan att det skulle kosta mig vare sig tid eller pengar, jag krävde ersättning för flyg och handpenning vilket jag ganska snabbt fick eftersom säljaren insåg att han satt med skägget i brevlådan. När jag hade fått pengarna så åkte jag till Landvetter och löste in biljetten, lite bonus var man väl värd... Någon företagsadvokat har vi visseligen inte men det lät bra och säljaren insåg allvaret och konsekvenserna med att inte ersätta mig. Med andra ord vela inte när du kräver prisavdrag, ett stadigt och genomtänkt grepp om pungen redan från början är alltid det bästa, var inte för mesig... Lycka till! |
Paap Reeder |
Hej! Jag tror så här: - länsman kan inget göra. Bortkastad tid. - enda chansen är "via" kronofogden. Väldigt effektivt. Tar dock tid. Ger alltid utdelning. Anmälde en kille som inte betalade 200:- för en borrmaskin som jag skickade som vanligt paket. Det tog tre år sedan kom den borren att kosta honom strax under 2000:-. Jag fick mina 200:-. Han hölls på halster i 3+5 år. Mycket njutning för 200:- under 8 år. I 3 år skulle företaget redovisa lönen till KFM - KFM klippte allt över existensminimum (det fanns ju fler än jag på kravlistan) Bara känslan att den jä...ln torskade till slut var värt ........ Sedan finns köplagen som i detalj reglerar sådana här fall. Skriv ett händelseschema över fallet. Bifoga bilder på däcken. Bifoga annonsen som Du ringde på. Tar KFM upp det - torskar han. MVH /// Paap R |
| jewe vad har han för adress? lägg ut den här så skall det nog lösa sig för dig :-) | |
Ras.mus |
Publicera även hans namn, adress och telenummer här! Så vet vi andra vem han är och slipper bli lurade vi med. En hel del såna här nissar lever på att lura folk... Tänk själv: Köp ett gäng fälgar/däck som är helt slut alt. skeva. Kostnad, 2000? Sälj dem via bussgods eller liknande för 20000. Tjänat 18000:- på ingenting. En gång per månad så har man en fin lön på 18 lakan! Det tjänar inte många knegare... Sen är det ski samma om man inte får lån osv. För att sammanfatta, såna här personer ska man bara försöka hindra från att lura folk, genom att t.ex. skapa en svart-lista på nätet eller liknande som folk kan kolla i. |
|
Jag skulle vilja lägga ut hans namn, kontonr, telnr, men det är väl olagligt???????? Jag har nu skickat ett brev till honom där jag förklarar att jag kommer att gå vidare med detta om han inte hör av sig till mig. Personen bor långt uppe i norr så ni kan väl maila mig om ni ska inhandla något där ifrån, så kan jag svara på om det är han det handlar om. |
|
|
Jewe, du bör nog ligga lågt med att lägga ut adressuppgifter mm till "allmän beskådan". Det skulle nog kunna falla under PUL. (personupgiftslagen) Däremot är det inget som hidrar dig att avråda dem som mailar dig att handla av den personen.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det skulle inte "kunna" hamna under PUL utan det är solklart förtal eftersom den andra personen inte får uttala sig eller godkännt att upgifterna publiceras. Men visst blir man sne när man tror på folk och dom blåser en... // Henke Bleifuss |
|
|
jewe! Du kan ju alltid driva in pengarna via kronofogden, och när han väl får ett papper därifrån så lär han höra av sig till dig, och skulle du då få problem med honom så lär det finnas en del personer här som vill träffa honom för en privat uppgörelse. 850 Jaa sån är jag -------- Länk |
|
|
Kan bara hålla med Simba_1 skicka krono på fjollan, Eller be en Tjej ringa till hans tjej och säga att han skall bli Pappa garanterat ett par klor i fejan hehehe den tar garanterat bra.. Stå på dig.. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Dr Glimmer// Du är en elak människa... ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Så sant så sant hehehe. Men vad skall man göra med idioter då? lite nöje måste väl Jewe få... Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.