|
|
|
|---|---|
|
Hej. Var och kikade på en vinterbil idag. En 318 ik -87 med rostangrepp samt lite andra småskavanker. Dock vart jag lite fundersam angående fläkten. Den gick bara på högsta farten (4:an) och rasslade utav bara f*n. Dock kom det värme. Nån som vet vad som kan vara fel samt om det är stort ingrepp för att laga? /Edvard BMW CS # 4503 | |
|
Det är nå lager eller nått i fläkten... Det lättaste är att byta hela fläkten de kostar inte många hundringar... //Cosmos Söker 520 eller 528 E28!!! |
|
|
Hej. Måste jag plocka ur hela värmepaketet då? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Nej. På min 318i-89 så kommer du åt fläkten från motorutrymmet. Du skruvar helt enkelt bort en lucka på torpedväggen. Luckan finns under skälva kabelstammen. Fläkten sitter direkt bakom denna lucka. Du behöver inte dra ur en enda kabel. Ett fläktbyte på detta sätt tar ca 1 timme. Det är bara att börja riva. Jag tror att många river hela instrumentpanelen för att komma åt fläkten. Snacka om jobb i onödan!!! |
|
|
Sitter fläkten på samma sätt i M3-88? Min har tystnat helt nu. Tacksam för svar. |
|
| Det borde den väl göra, eller? Kolla. Risken fins att du får det lite trångt för att du har en större motor under huven... Men det ska nog gå bra. | |
|
Ska kolla upp detta. Hoppas du har rätt. Min motor är inte så mycket större än 318 motor.Det är ju en fyra jag har oxå. Ha` det! |
|
|
Hej igen. Ringde BMW och pratade lite med dem. Killen trodde att det är fläktmotorn som strular. Enligt honom så skulle det inte vara några problem att byta den. Nån här som bytt en fläktmotor i en E30 tidigare? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Jag har inte bytt min, men jag har haft ut den och lagat den. Kolla inlägget från mig ovan. | |
BeeMWe playboy |
Då hade ja rätt endå ;) Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.