|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag monterat em omgång AEZ Olymp på min M3:a. 8,5" fram och 9,5" bak. Däckfirman sa att jag skulle använda däckdimension 235/35x19 och 265/30x19 filket oxå monterades. När jag äntligen fick dem och tryckt dit dem på bilen kan följande konstateras: Även fast det är ET 20 på bakfälgarna så är fälkanten inte mycket djupare än framfälgen. Besvikelse!! Dessutom är 265 för smalt för 9,5" fälg. Fälgkanten sticker nu utanför däcket (tyskstuk har jag hört). Det blir att snabbt lägga några lakrisremmar så jag får anledning att köpa fetare. Annars ser bilen nu mycket rå ut och får ett helt annat stuk. För att trösta mig lite klämde jag dit AS/C slutdämpare med slurören formade som en åtta. Här blev däremot glädjen total oich det var värt varje krona. Nu ska bara H&R sänkningsats på (35/20) sen är den vårfin. Hur är det med Brostugan ? när träffas ni? Anders-M3 | |
|
Kul att du fått på fälgarna och avgassystemet Anders. För att behålla omkretsen bak så ska man ha 285/30x19 men då kan det ta i skärmkanterna beroende på inpressning och sänkningssats så de flesta väljer 275/30x19 bak och 245/35x19 fram. Om det inte ser bra ut så be däckfirman att byta däcken. /RS2 |
|
|
Anders, kul att du fått på AC Schnitzer systemer, till vänster är det AS/C avgas du menar får du nog ta och snitsa om det lite, du fnulade nog lite på tangenterna. Jo, du, det med åttor bak är helt klart snyggare än de ovala slutrör som jag har. Men, men, man kan inte få allt ;) Du och RS2 tycker att 9.5" och 265 är för smalt??? Orginal är ju 9.5" och 255 vilket ju passar riktigt bra tycker jag. De ät ju så att fälgen är lite bredare men den polerade banan är ju helt perfekt matchad. Det har väl i och för sig med fälgdesignen att göra så det är ju svårt att veta utan bild. Det är ju en praktiskt funktion med att inner-sidospegeln fälls ner så man inte slösar 10 lök mot en trottoarkant ;) Du får väl slänga upp några så man får se mästerverket. Har du bränt ur dämparen än så att du kan njuta av ljudet?? |
|
|
Anders-M3: Först vill jag säga grattis till en bra kombination tror jag:)) Det måste vara en kämpigt att köra bil i stan med tanke på snö vädret i går/i dag...... Har du kort på kärran med fälg och avgas etc, du kan väl mejla över några kort på min adress/Tack |
|
|
Bilder kommer så fort det töar och bilen är tvättad. På söndag kör jag Växsjö tur och retur (90 mil) så nog borde jag bränna ur ljuddämparen då! Anders-M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.