|
|
|
|---|---|
|
Hej go vänner.... Har en liten fundering, har nu haft Alpinan i drygt ett halvår och börjar fundera på att få lite mer drag i bilen. Jag vet att det finns kompressor från ESS, men det är inte intressant, utan kanske något i stil med vassare kammar,andra ventiler,insug osv.... Är det någon här på forumet som kan ha någon ide om vad man skulle kunna göra(motorn är väl ganska hårt "trimmad" från Alpina redan) Det vore gott med ca 50hk extra till sommarn..;-) Mvh Dexx | |
|
Byt ut den mot den här: Länk Inte riktigt 50 hk till men ändå =) Annars är min blygsamma åsikt att en Alpina är optimerad från fabrik och helst inte ska röras.... men det är som sagt bara min åsikt! Jens |
|
|
Ja den vore något..... Och jag håller med dig att man kanske helst skall låta bli att "pilla" med en Alpina, men det jag tänker på är att låta några "proffs" göra jobbet samt att använda mig av riktiga grejer typ Schnitzer eller Racing Dynamics, ty Alpina hade inget att erbjuda(har varit i kontakt med dem) Jag vill så gärna ha mer pulver i bilen (kanske åka jämt med M5 E39)......:-)) Mvh Dexx |
|
|
Intressant fråga! Liknande problem har ju även B8 ägare. Chippning med höjt varvtalsstopp är ett enkelt alternativ. Kompressor från G-Power.de kan vara det dyrare alternativet. Det är vad jag kan komma på spontant. Några rejs du kan komma med som jämförelse på hur en B10 går? Tycker du Switch Tronicen "slöar" ner bilen ;) ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.