|
|
|
|---|---|
stefannorr |
Är sugen på att köpa en BMW automat och har ev en på gång men utan ASC,undrar hur dom är i vinterväglag?bor ju i Luleå så de är ju vinter några månader. Det finns ju 3 lägen på automaten vinter sport ekonomi,men vinterläget lär väl inte hjälpa mycket? Kul om någon som har automat utan ASC kan svara. |
|
Har inte ägt någon automat utan ASC men har lånat vid ett flertal tillfällen. Bilen fungerar betydligt "bättre" än med manuell låda. Vinterläget hjälper till men det är markant. //coasthunter Länk |
|
stefannorr |
Du menar alltså att automat funkar bättre än manuell utan ASC? Eller menar du att automaten med vinterläge är bättre än ASC? |
|
Jag har automat, på vintern så lägger jag i snöflingan och kör alltid på 4an istan. funkar skit bra. dock slö som fan blir bilen. men man får inte lika många överaskningar. (-; Det läskigaste är väl att man inte kan koppla ur när väl bakdäcken börjar att spinna, då får man lungt sitta och vänta tills dem får grepp igen. |
|
|
Det första du skrev är vad jag menar. //Kustis Länk |
|
| Jag har kört hela vintern med min bil, utan ASC och med v-lådan i läge Ekonomi, d.v.s normalkörning utan ha fått några överaskningar, den har gått helt perfekt. Men det beror ju naturligtvis på hur man hanterar gaspedalen!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.