|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Mattew: Här får du mitt regnummer... RUJ 724...du ville ha det så du fick det oxå.. Kan inte rå för att du åker en snik 525...säkert automat oxå. Om det är blött ute och du gasar kan det spinna då,det är då min bakvagn hoppar så du vet. Skall lämna in den på BMW iveckan...se om dom kan hitta felet. Tack för alla seriösa svar.. Länk |
|
M3-Mackan |
Pinsamt att tro att killarna som kör M inte kliver av kopplingen ganska snabbt ibland... Den kille som jag köpte min bil ifrån var i alla fall ärlig och sa att "...Nå har jag burnat me bilen, men he håller han för" -Mackan- |
|
Klart man ska köra m bilarna hårt det är ju det dom är gjorda för RObban 270kmh |
|
|
Bengan: Vad snik 525, vad fan menar du med det? Jag kör väl för fan det som jag har råd med. Har du inget vettigare att komma med så kan du hålla käften! Taskig inställning..... M5:an är min drömbil, tyvärr har jag inte råd med en sån än, men det kommer. Då kommer jag att njuta av den så som det börs. Bonje: Ja det var det som jag tänkte på, drivlina och hela köret. Hur många tror du spänner upp allt det? Mvh |
|
| Oj vilken trevlig stämmning det var här! | |
|
Mattew: Varför skall du ha en M5? Sulle du köra hårt med en M5 om du hade en? Klart man piskar bilen ibland,men ikke förän den nått 80 grader.. bilen är byggd för hårdare körning. Har massor med vettiga saker att säga...du började klaga...kom ihåg det. He de // Bengan Länk |
|
|
Mattew: Vadå taskig inställning?,se ditt första inlägg... Du gnäller om att vi M5 åkare burnar utanför McD....gör vi? Menade inte illa,men hatar folk som drar alla över samma kant.... He de // Bengan Länk |
|
|
>Mattew. Det är ju inte speciellt jobbit att spänna upp drivlinan före..... Det tar ca en sekund. Bara att lite lätt slira på kopplingen så man får bort glappet . Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
mattew: det var du som började klaga...... ville ha reg.nr etc. lägg ner. låt detta vara ett TREVLIGT forum!!! Mvh Patrik |
|
|
Det kan bli lite studs bla av att man har lite slitna grejer och att returen på stötdämperen är för snabb. Men det är ju roligare när det går brett och hjulen spinner. Saker som hardy skivan och mellan lagret är ju ganska billigt o enkelt att byta. Ivissa fall kan man tvingas byta kors å,men det är det värt. |
|
|
Bengan: Snygg bil. Tror inte jag har sett bilderna på den förän nu. Skippa antennen bara. Jag ska i alla fall ta bort mina jävla pinnar o lägga igen hålen. Hoppas det fixar sig med bakvagnen. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Bengan: M5 vill jag ha för att det är min drömbil som jag tidigare skrev. Jag tycker att den är en läcker kombination med mycket potent motor som klarar av både stadskörning och att sätta de flesta andra bilar på plats med sin prestanda. Samtidigt som den är en förhållandevis rymligt och samtidigt säker bil. Självklart skulle jag köra hårt med den, den är ju bygg för det. Den tigger säkert om det med :) Jag lackade ur för jag reagerar på folk som tror att vem som helst skulle ha råd att skaffa sig den drömbil man skulle vilja ha. Nu har jag dock råd att köra "bara" 525 och det får räcka så länge. Den har uppstyvat chassie och 18" så den är rolig att köra med, den är till och med manuell, så nu vet du det. Din M5:a ser mycket fin ut, Fälgarna passar mycket bra till modellen. Sköt om den. Ha de! Mvh |
|
|
Är det inte så också att den delade bakaxeln bidrar till att bakhjulen studsar då man ligger på gränsen mellan fäste och spinnande hjul? jag har upplevt detta fenomen på flera motorstarka BMW trots att bakvagnsdelarna+drivlinan är i bra skick(tex min B6:a). Mvh/ Micke t |
|
|
Mattew: Hoppas att du skaffar dig en M5 innom kort,en jävligt rolig bil att köra...om det inte studdsar bara. Skall kanske sälja bilen för jag vill ha en Touring igen....hade en 327 Touring förut. Vi BMW förare skall hålla ihopp =)))) b97_knl: Hatar antennen,skulle vilja ta bort den och lacka om bilen... Som jag skrev tidigare så vill jag ha en Touring,så jag plöjer nog inte ner mer pengar i M5an. Ha de bra alla stallpolare.. He de // Bengan Länk |
|
|
Ni pratade om antennen, Är lite intreserad att ta bort min fåniga och dåliga slickepinne jag har på taket. Såg vad ni har på era bilar och funderar på att sätta dit något liknande. Är det mortordrivna ni har? Isåfall fins det bra med plats att få dit den? |
|
|
Vi pratade just på att ta bort dessa. Jag har motordrivet på ena sidan o mobilantenn på andra. Ska ta bort båda. Man ska INTE borra i M5or! Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Vad ska ni välja istället då? En glasantenn på bakrutan?! Finns det inte en hajfena man kan ha på taket bara för FM? får ju ett hål på taket om jag sätter dit en annan antenn... vet inte vad jag ska göra, Vill ju ha bra motagning och en snygg antenn. |
|
|
Originalradioantenn sitter redan inklistrad i bakrutan. Hur jag ska göra med mobilförstärkaren har jag inte bestämt ännu... Det är lättare att lägga igen hålen på skärmarna än taket. Du får nog rådgöra med en duktig plotis... Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
What... Sitter det en inklistrad antenn i bakrutan orginal? Då är det säkert den jag använder och att den på taket är för mobilen som inte fins kvar... Måste kollas! Tack för den infon Micke! |
|
|
bengan, hör av dig om du ska sälja bilen, eller snarare om du är intresserad av att sälja hjulen/fälgarna löst. Dom är ruggigt snygga på e34:an - jag vill ha! Hoppas det löser sig med bakvagnen, mvh tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.