|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Problem,problem.. Har försökt lokalisera varför båda hjulparen hoppar vid hjulspinn på min M5...samt slår det i kardantunnen. Fler har haft problemen har jag sett,men ingen verkar fått ordning på felet. Har en ny Hardyskiva,nya silentblock bak... Vad skall jag göra förutom att skrota hela jävla bilen.?? Länk | |
|
min har också en tendens att göra det , även en kompis m5:a med ! Jag ska prova om det försvinner när jag har satt dit ett par bilstein sprint dämpare !! MVH/Niklas |
|
|
SKROTA INTE BILEN, SNÄLLA :-) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Hade det på min gamla M535 -86 också , trots att allt var frächt! Undrar vad det kan vara ? Billy B-10 |
|
|
Jag har bytt dämpare, topplager, fjädrar etc bak men jag tyckte det studsade lite endå. Kanske "ska" vara så? Fast jag bytte inte dämparna pga studset.... Mvh Patrik |
|
| Hmmm....Får nu verkligen ordentligt me snurr på däcken???:)När ja hade M5 spann ja loss lite me de gamla däcken o de "studsa" inte alls.....Kan de kanske bero på ökat "glapp" i drivlinan som vissa "studsar"????Kanske slitna kardanaxelstödlagringar(om sånna finns,fast de borde de göra)???? | |
|
Om jag ger fullgas och det spinner hejdlöst hoppar inte bakvagnen, det beror också på vad det är för typ av asfalt. Tex om man kör strippen på ett flygfält är det inga problem, det är mer på "vanliga" vägar.... Den hoppar mest när man precis passerat gränsen för fäste till hjulspinn om man säger så. Mvh Patrik |
|
|
Bengan: sätt på 155/50R17 däco istället så ska det nog inte hoppa:). -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
det är förmodlingen övre stötdämparfästets bussningar som är slut ,, fick byta på min m3a pga somma fenomen med hopp,,det blev bra efter bytet MVH Robban 270kmh |
|
|
Kan ni inte lägga upp vad ni har för reg-nr på era M5:or som ni misshandlar sådär så att man vet vilka man INTE skall köpa när det väl beger sig? Men det är antagligen säkrare att importera en själv så kan man få tag i en som har blivit seriöst behandlad av personer som inte behöver hävda sig utanför McDonalds. Pfffffft!!! Mvh |
|
Glecar |
För dåligt med effekt helt enkelt i kombination med en hård väghållning.. Som att dra fuktiga fingrar sakta på en glasskiva... DET DURRAR... *ler* Glecar 4,3 sek |
| Naivt att tro att fok INTE skulle spinna loss med bakhjulen nån gång med sånna bilar....Tror du på fullt allvar att tyskarna aldrig spinner med dem??Tjena...Tål inte den tilltänkta M5:an en burnout så e bilen ändå inget o ha....Därmed inte sagt att man skall lägga remmar.... | |
|
Självklart händer det ju att det spinns loss, men på dessa gossar lät det mest som att de skedde på ren rutin. M5 eller inte, en bil slits onödigt fort om den används på ett "omoget" sätt. Mvh |
|
|
MATTEW: HEHEHE, lol, tror du med fullaste allvar att en M5-ägare aldrig drar på och leker lite!?! Det är självklart skillnad på "hävda sig utanför Mc-donkka" och snyta ur bilen... Det skulle va förfärligt om en bil-jävel som ä byggd med 315/340hk inte skulle klara av lite hjulspinn... Kan säga utan dåligt samvete att jag kör INTE som en "kärring", brukar ge min Bmw MASSOR med bränsle i mellan åt!!! FÖRLÅT, kunde inte låta bli att lägga mig i...8D... Tillbaka till ämnet!!! |
|
|
robban bagio: Har bytt de fästena utan resultat. mattew:Tror knappt den är någon här som tycker det är kul att göra rökmoln utanför MC. Det jag menar är att man ibland får lust att använda bilen det BMW tänkt man ska ha den till och då kanske det blir en och annan "snabb" start. Att lägga rökmoln är väll inte så kul men däremot så gillar vi väll alla "drifting" !!?? Mvh Patrik |
|
| Men är inte det diffen som gör att det studsar så ???? | |
|
MACKILLER666 Självklart ska man ju ösa på med bilen ute på vägarna och de, det är ju obligatoriskt, jag har bara svårt för "jänkebil-burnouts" det ser iaf JAG som ren och skär misshandel, det är bilen inte byggt för. Den ska ut och rastas på vägarna och smeeekas genom snabba kurvor. :) Mvh |
|
|
MATTEW: Burn-out´s höll man på med när man va 18 fyllda och körde i sin MAX-sänkta volvo240...hehehe... Jag va bara tvungen att mena på att bilar som Bmw är gjord för att köras och inte "fisa" runt i!Körglädjen är ENORM tycker jag allafall...Jag förstod inte varför folk höll Bmw så högt tills jag köpte en..8)..Nu förstår jag, och absolut med en Alpina.. Ha en trevlig helg allihopa, sköt om er och bilarna... |
|
|
Bengan: Du har mail. Micke.. Länk |
|
| upphängningen till diffen var boven i dramat på min gamla E28 535a... | |
|
>Mattew. Kan inte du vara gullig och förklara för mig vad det är som slits så mycket när man står och burnar??? (förutom däcken) Föra att det inte ska slita: Spänn upp drivlinan innan du dumpar/släpper upp kopplingen kliv sedan på bromsen antingen med vänster fot (eller som jag brukar göra. Bromsa och gasa med höger, koppla med vänster) Hoppar inte bakvasgnen, då kan du stå där och värma sulorna till du har punka..... Det sliter garanterat inte mer än en vanlig start vid tex. ett race. Felet många gör, är att inte spänna upp drivlinan innan dom ger på.... Då blir det en jävla smäll, och alla små glapp som finns, växellåda, kardanknutar, diff, rivknutar bussningar mm får ta upp stora belastningar. Du kan ju komma och titta på min bil om du vill.... Du kommer inte att upptäcka att jag brukar latja lite ibland. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.