|
|
|
|---|---|
|
Skulle sätta fast polarens fälg på min bil, själv har jag spacer plattor o därför rätt långa bultar. Med min kompis fälgar behövdes inga plattor, jag spände fast fälgen med mina långa bultar.. när jag skulle rulla bilen framåt så tog det stopp! När jag satte dit plattorna o mina fälgar igen så låter det från hjulet/navet. Har jag spännt bultarna rakt in i navet o sabbat detta??? Eller kan det vara nåntin annat som hänt nu? inbillar mig att det låter från bromsoket eller mest plåten bakom skivan, verkar dock otroligt att detta skulle hänt sammtidigt! Tacksam för svar! MVH Tompa | |
| OBS!! ovanstående inlägg gäller bakhjul! (e36 325 coupe) | |
|
Kan tänka mig att din handbroms inte funkar riktigt som den ska för närvarande. Troligaste händelseförlopp är att dina bult har gått in i backarna eller fjädrar/mekanik till handbromsen och skadat dessa. Bara att plocka isär och reparera. Henrik |
|
| När jag drog in en för lång bult i mitt bakhjul lär det klonkande när jag backade. och när jag försökte kora frammåt gick det inte alls.. verkade somom bulten slog i nått. | |
|
Ja det låter ju som det skulle kunna vara något sådant! måste jag lossa skivan i så fall eller kommer jag till om jag bara lossar på oket tro? |
|
|
Bort med oket och lossa skivan. Du får ev. justera(om justerskruven är hel)in backarna för att få loss den,annars med avdragare dra loss den(skivan alltså) Henrik |
|
|
Tack för hjälpen Henrik! Nu e det fixat! //Tompa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.